کد خبر: 21578| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ آذر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۳۸۹

رییس دانشگاه تهران با بیان این که جنس شعارهای برخی معترضان، بیان مشکلات و ضعف ها نبود، گفت: بسیج در جریان غائله اخیر، هوشمندانه عمل کرد و شعور بالایی نشان داد. از دانشگاهیان بسیجی رفتارهایی دیدیم که مهمترین آنها حسن خلق و مدارا بود.
سید محمد مقیمی در جریان بازدید از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، ضمن تبریک هفته بسیج، افزود: به رغم برخی کشمکش‌ها در شرایط عمومی، دوستان بسیجی متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کردند.
رییس دانشگاه تهران با انتقاد از برخی رفتارها و سخنان ناصواب افرادی که در هیبت معترض ظاهر شدند، گفت: به رغم دعوت از آنان، به فضای گفت‌وگو وارد نشدند. این رویدادی نادر در دانشگاه بود که جنس مطالبات این گونه باشد که برخی دنبال هرج و مرج و به تعطیلی کشاندن دانشگاه باشند.
وی افزود: درست است که ضعف‌هایی وجود دارد و حتماً باید برطرف شود، اما جنس شعارهای برخی معترضان، بیان مشکلات و ضعف‌ها نبود.
مقیمی گفت: باید از این تجربه بیاموزیم که در آینده بیشتر با هم گفت‌وگو کنیم. همه فرزندان، خواهران و برادران ما هستند، ولی برخی نسبت به گذشته، آینده و حتی اکنون نیز اطلاعات درستی ندارند و از پیشرفت‌ها و موقعیت مهم کشور بی‌خبر هستند.
وی با بیان اینکه در فضای دانشگاه باید به همه ذی‌نفعان توجه کنیم، گفت: هر کسی در چارچوب قانون عمل کند، قابل احترام است. رعایت حقوق ذی‌نفعان مشروط به رعایت قانون است و حدوسطی بین قانون‌مداری و بی‌قانونی وجود ندارد.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: انتظار داریم تک تک افراد در چارچوب قانون عمل کنند و هر کاری به اخلال و تعطیلی کلاس‌ها منجر شود، خلاف قانون است.
رییس دانشگاه تهران افزود: باید حوادث اخیر را در جلسات مستقلی تحلیل و بررسی کنیم و نظر و سخن معترضان را بشنویم. در دانشگاه باید اجازه دهیم سلیقه‌ها و گروه‌های مختلف نظر و سخن خود را ابراز کنند. ما به عنوان مسئولان دانشگاه موظف هستیم، شنونده باشیم و در جهت بهبود و اصلاح مشکلات تلاش کنیم.
مقیمی با بیان اینکه فداکاری و فعالیت‌های خالصانه و بی‌منت اعضای بسیج قطعاً از سوی خداوند بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: بسیج همراه و یاور مدیریت دانشگاه است و از همه بسیجیان دانشگاه انتظار می‌رود با سازماندهی و تعامل بیشتر در کنار مدیریت دانشگاه به حل مشکلات و اصلاح امور بپردازند.
سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و مهدی شهبازی مشاور رییس دانشگاه و رییس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه روز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته بسیج، ضمن بازدید از دفاتر بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه، با اعضای فعال بسیج دانشکده‌های فیزیک، زبان‌ها و ادبیات خارجی، علوم ورزشی و تندرستی، روانشناسی و علوم تربیتی، مدیریت و دانشکدگان فنی دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7