کد خبر: 21317| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳۰ مهر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی از آمادگی ایران برای میزبانی شهر اصفهان به عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی که برای حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر کرده است عصر جمعه - ۲۹ مهرماه- با طاها ایهان رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی (ICYF ) دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و علمی کشورمان، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش روابط با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی خبر داد و تاکید کرد: شایسته است این همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری گسترش یابد.
اسماعیلی همچنین در ادامه سخنان خود به جایگاه تاریخی اصفهان اشاره و درخواست کاندیداتوری این شهر به‌ عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی ۲۰۲۳ که پیش از این طی مکاتبه رسمی وزیر ورزش و جوانان کشورمان مطرح شده بود را مورد تاکید قرار داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تاسیس دبیرخانه سفیران جوان کشورهای اسلامی در ایران نیز اعلام آمادگی کرد.
طاها ایهان رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ارائه گزارشی از فعالیت این مجمع، تاکید کرد: از برگزاری جشنواره جوانان کشورهای اسلامی در ایران استقبال می‌کنیم.

منبع:روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7