کد خبر: 20733| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۸:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۶

وزیر ورزش و جوانان گفت: فرمایشات رییس‌جمهور درباره تسهیل ازدواج را نصب العین قرار داده و تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
  دکتر سید حمید سجادی امروز در مراسم بزرگداشت هفته ازدواج( جشن وصال ) که با حضور رییس جمهور در تالار وحدت تهران برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و آغاز هفته ازدواج، با اشاره به دستورات آیت الله رییسی در این مراسم ‌گفت: فرمایشات رییس جمهور محترم را نصب العین قرار می دهیم و حتما این دستورات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری امور جوانان فرا سازمانی است و فقط به عهده وزارت ورزش و جوانان نیست اظهار داشت: بخش مهمی از کار معاونت امور جوانان، برنامه ریزی، رصد، پیگیری و مطالبه حقوقی است که در امور جوانان تعریف شده است.

وی با بیان این که در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به بانوان چه در حوزه ورزش و چه در حوزه جوانان داریم، اظهار داشت: به همین منظور هم ارتباط و همکاری زیادی به خانم دکتر خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده داریم که از توجه و حمایت های ایشان در تمام برنامه ها، تصمیم گیری ها و موضوعات مهم این حوزه قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: در مدت 10 ماه فرصت خدمت به ملت شریف ایران، براساس اسناد بالادستی و سند تحول دولت مردمی، وزارت ورزش و جوانان اقدامات خوب و مثبتی در حوزه ازدواج جوانان انجام داده است‌ و ان شاالله به حول و قوه الهی و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب به سوی تمدن اسلامی حرکت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال1399 در مقوله‌ی مسائل اجتماعی با تاکید بر اینکه مسئله‌ی ازدواج جوانان خیلی مهم است و جزو مسائلی است که اصلا نباید از آن غفلت کرد، فرمودند: « راه‌هایی برای تسهیل ازدواج و امکان ازدواج برای جوانها، باید پیش‌بینی بشود. بعضی از این راه‌ها هزینه‌ی مادی هم ندارد؛ فقط تصمیم‌گیری لازم دارد، توجه لازم دارد. مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدیِ دستگاه‌های اجرایی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیت ترسید. یکی از پُرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیتِ جوان در یک کشور است. »

دکتر سجادی ادامه داد: آنچه رهبر معظمِ انقلاب طی سالهای اخیر تاکید کرده و نسبت به آن هشدار داده‌اند، قطعا مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته و اقدامات متعددی نیز در این خصوص انجام شده است. اما باید عزم ملی و اهتمام ویژه توسط تمامی نهادهای دولتی، حاکمیتی و مردمی و جامعه نسبت به مسئله جوانی جمعیت صورت گیرد و ازدواج جوانان و فرزندآوری، دغدغه‌ی تمامی مسئولان باشد، تا در راستای وظایف ذاتی و فراتر از آن مسئولیتِ اجتماعیِ خود، نسبت به حل مشکلات جوانان و حمایت از نهادِ خانواده تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: به عنوان یک معلم که ۳۲ سال در حوزه آموزش و معلمی خدمت کرده، به جوانان عزیز که در این ایام مبارک و فرخنده ازدواج می کنند چند نکته را عرض می کنم‌.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای اینکه به نیازهای زندگی به صورت خوب و کامل پاسخ دهیم باید از ابعاد مختلف روی یادگیری آن کار کنیم. یکی از حوزه هایی که یادگیری در آن اتفاق می افتد حوزه آموزه های عاطفی است در این حوزه به نقطه ای می رسیم که بعد از آگاهی، منتظر عکس العمل و رفتار مخاطب هستیم که در اینجا باید کمک کنیم مخاطبمان به ارزشگذاری برسد.

وی با بیان این که هم خانم ها و هم آقایان باید در زندگی به یکدیگر کمک کنند تا به ارزشگذاری برسند، اظهار داشت: آیا مسکن، مهریه، مادیات ارزش هستند؟ باید ببنیم کمالات انسانی در کجای زندگی ما قرار دارد.

دکتر سجادی گفت: باید در زندگی همدیگر را یاری کنیم تا بعد از ارزشگذاری به نظامی از ارزشها برسیم و در نهایت با عجین شدن این ارزشها با شخصیت، وقتی زوجین ما به چند صفت متصوف می شوند این صفت ها زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

منبع:پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7