کد خبر: 5350| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۲۲

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که معتقدم چند صد هزار مدیر آماده ورود به عرصه های مختلف در کشور داریم، افزود: یکی از اهداف و پیامدهای توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان این است که بتوانیم برای نظام کادرسازی انجام دهیم، نیروهای نخبه را کشف، آموزش و توانمند کنیم.
دکتر سلطانی فر در نشست با اعضای هیات رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان کشور که در دفتر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام، با اشاره به شرایط ویژه و خطیر کشور و لزوم همت جدی جوانان برای کمک به حل مشکلات، گفت: باید توجه داشت که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در طول یک هزار کیلومتر جبهه جنگ، هیچگاه صادرات نفت کشور دچار وقفه نشد و در عین حال نیز با فروش آن ارز به دست آمده به کشور وارد می شد اما شرایط امروز به دلیل پیشرفت ابزار های کنترلی دشمن بر مراودات بانکی، بسیار سخت تر شده است. این شرایط در یک سال گذشته باعث افزایش نرخ ارز و سکه و تورم کالاها شد و در بخش های مختلف تاثیر زیادی روی زندگی و معیشت مردم گذاشت.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: تحلیل هسته مرکزی مدیریت این داستان در کاخ سفید، بر این بود که ایران با این محدودیت ها و تحریم ها ظرف ۴ تا ۶ ماه از هم می پاشد و نارضایتی ها از داخل باعث فروپاشی نظام جمهوری اسلامی می شود، اما خوشبختانه و به خواست خدا با فشاری که انصافاً مردم متحمل شدند و ایستادگی که داشتند، الان خواسته های دیگری ندارند و فقط روی ساخت بمب هسته ای متمرکز شده اند.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سخن ما روشن است و عدم تولید سلاح هسته ای هم در خود برجام آمده و هم فتوای مقام معظم رهبری است که این موضوع را حرام اعلام کردند.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: همانطور که بارها گفته ام این ملت اراده کرده تا مسیر رشد و توسعه را با صلابت بپیماید و در این راه هیچ قدرتی توان مقابله با اراده ملت ایرانرا ندارد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم مجموعه ارتباطات و مذاکرات غیرمستقیمی که با کشورها در حال انجام است به نتیجه برسد و ثابت کنیم که برجام یک تعهد بین المللی است نه فقط یک معاهده بین ایران و آمریکا و نهایتا در این منازعه ملت ایران پیروز خواهد شد.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه باید امید را در اقشار مختلف مردم حفظ کنیم، گفت: آینده این مملکت با توجه به ظرفیت های مختلف و موقعیت جغرافیایی که دارد بسیار روشن است. ما می توانیم با توجه به این ظرفیت ها اشتغال جدید ایجاد کنیم، تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم و راه خود را با قدرت طی کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که معتقدم چند صد هزار مدیر آماده ورود به عرصه های مختلف در کشور داریم، افزود: یکی از اهداف و پیامدهای توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان این است که بتوانیم برای نظام کادرسازی انجام دهیم، نیروهای نخبه را کشف، آموزش و توانمند کنیم. ما باید جوانان را در فعالیت های سمن ها کارآزموده کنیم تا بتوانند مسئولیت های مهم کشور را در دست بگیرند.
دکتر سلطانی فرد ادامه داد: با همین رویکرد جوانگرایی مدیران جوان را وارد بدنه ستاد وزارت ورزش و جوانان و استان ها کردیم و این کار را ادامه می دهیم که این رویکرد باید به عنوان یک هدف در سمن ها پیگیری شود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سیاست جوانگرایی را با جدیت دنبال می‌کنیم، افزود: طبق گزارش امروز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به کارگیری مدیران زن در کشور ۲۵ درصد رشد داشته است که پس از این گزارش دکتر روحانی نیز مجدد بر سیاست استفاده از جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی تاکید کردند.
دکتر سلطانی فر با اشاره به موضوعات و مسائلی که اعضای مجمع ملی سمن های جوانان در این جلسه مطرح کردند گفت: همه موضوعات با تعامل و گفتگو قابل حل است که موضوعات از طریق معاونت امور جوانان حتما پیگیری می شود.
وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنانش با اشاره به موضوع تامین هزینه های خانه جوانان در استان ها گفت: امیدواریم برای تامین هزینه های جاری این خانه ها بتوانیم به ساز و کار مشخصی برسیم. تا پایان سال ۱۵ تا ۲۰ خانه جوان دیگر در کشور تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که این خانه ها امکان خیلی خوبی برای جوانان است.
در پایان این نشست احکام هیات رییسه مجمع ملی سمنهای جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان به اعضا اهدا شد.
در این نشست محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان، جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استان ها، سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان، امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، امیرحسین آل اسحاق مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان و اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.
منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7