کد خبر: 19894| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۵۵۴

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ساز و کار مناسب برای اجرای اسناد نقشه مهندسی فرهنگی کشور و سیاست‌های کلی فرهنگی طراحی نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مقام معظم رهبری اهداف و سیاست‌های فرهنگی کشور را تعیین کرده اند و خلائی در این زمینه وجود ندارد، گفت: سازوکارهای مناسب برای اجرای اسناد نقشه مهندسی فرهنگی و سیاستهای کلان نظام که توسط ایشان ابلاغ شده طراحی نشده است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری مدیریت فرهنگی در سه سطح راهبردی، اجرایی و فرایندی را نیازمند بررسی دانست و افزود: اگر این بررسی انجام نشود مشخص می شود در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باید انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به تجربه های موجود، تصریح کرد: در تخصیص بودجه فرهنگی کشور برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور دچار مشکل هستیم و یک پیشنهاد این است که یک استان به عنوان نمونه برای اجرای نقشه مهندسی کشور انتخاب شود و این نقشه در آن استان اجرا شود تا مشکلات و نواقص موجود آشکار شود و از این تجربه در سایر استانها استفاده شود و نقشه مهندسی فرهنگی در سراسر کشور اجرا شود.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7