کد خبر: 19526| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۴ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۱۰

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»برای همه عرصه های زندگی زنان و جزو سیاست‌های تشویقی است که به نقش زنان بر می‌گردد.
«انسیه خزعلی» امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از زنان کارآفرین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همه سیاست‌ها و قوانین حوزه زنان به‌منظور ارتقای جایگاه آنان، کمک به فرزندآوری و توان علمی زنان است. 
وی افزود: شورای عالی انقلاب ۳۰ سال است که به ترسیم جایگاه زن پرداخته است، در اوج جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۵ در زمان حضور امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب جایگاه زن ترسیم شده است که در جهان نظیر ندارد.  
خزعلی بیان‌داشت: عالی‌ترین جایگاه در حد مشاوره رهبر معظم انقلاب و مسوولان سه قوه باید برنامه ها و قوانین امور زنان را تصویب کنند و این مصوبه‌ها نتیجه این هم‌افزایی است. 
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان‌کرد: امروزه مراکز مختلفی برای حمایت از زنان ایجاد شده است. 
خزعلی با انتقاد از اینکه زنان آگاهی از قوانین و مصوبه‌های امور خویش ندارند، اظهار داشت: مجموعه قوانین و مصوبه‌ها در حمایت زن برای حفظ کرامت، امنیت زنان، جلوگیری از خشونت، نقش مادری، امنیت در محل کار، تامین اجتماعی و بازنشستگی و فرزندآوری زنان پیش‌بینی و تصویب شده است، اما چون زنان آگاهی ندارد مطالبه نمی‌کنند. 
وی گفت: امروز زنان موفقی در علم، مهارت افزایی و خدماتی داریم.  
این مقام مسوول با بیان اینکه جایگاه زن و نقش زنان برای ایجاد تمدن اسلامی باید مورد اهتمام قرار گیرد، تصریح‌کرد: روح الله از خاندان رسالت آمد و جایگاه زن را در خانواده و سیاست تبیین کرد. 
خزعلی بیان‌داشت: زن‌ها نشان دادند که اگر جامعه به آنها امنیت دهد، در همه عرصه‌ها می‌درخشند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7