کد خبر: 19419| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ دی سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۴۲:۰ | تعداد بازدید: ۷۶۶

وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه سرپرست مرکز حراست گفت نباید «امنیت معلمان» را فراموش کرد؛ تفکر راهبردی باید برای معلمان و دانش‌آموزان، «آرامش» و «امنیت» را به ارمغان آورد؛ فراموش نشود که خدمت به «دانش‌آموزان» و «معلمان» از اصلی‌ترین مأموریت‌هاست.
یوسف نوری در آیین معارفه مصطفی عطاران، سرپرست مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تفکر راهبردی ما باید به گونه ای باشد که حاصل آن آرامش و امنیت برای مطالبه گران ما یعنی معلمان و دانش آموزان باشد.
وی افزود: خدمت به «دانش آموزان» و «معلمان» از اصلی ترین مأموریت های آموزش و پرورش است بنابراین مبادا امنیت معلم را فراموش کنیم و به توسعه و تقویت تجهیزات مدارس بپردازیم هرچند پرداختن به موضوع توسعه و تجهیز مدارس نیز بسیار مهم و از ماموریت های مهم ما است.
وزیر آموزش و پرورش، معلم را مهم ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: مبادا دانش آموزان را فراموش کنیم و به مسائل حاشیه ای بپردازیم زیرا که امنیت دانش آموزان مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: این دولت، «مردمی بودن» را شعار خود قرار داده و در همین راستا خدمات ارزنده ای را در این مدت انجام داده است؛ لذا اگر امروز بدون دغدغه در جلسات حضور پیدا می کنیم، نتیجه خدمات خوب دولت در حیطه واکسیناسیون عمومی جامعه است.
نوری بر شکل گیری گفتمان های معلمی تأکید و عنوان کرد: گفتمان ها باید مبتنی بر سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالا دستی شکل بگیرد و گروه هایی باشند که به این روند کمک کنند. امروزه شبکه سازی بسیار مهم است و باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره برد.
عضو کابینه دولت مردمی، خاطرنشان کرد: ضروری است برای کل جمعیت آموزش و پرورش یک پلتفرم ایجاد شود تا همه معلمان بتوانند به مجموعه نظام تعلیم و تربیت کمک کنند؛ بنابراین ایجاد چنین شبکه ای از وظایف آموزش و پرورش است. امیدوارم فرآیند های منسجم و یکپارچه را جایگزین رویه های جزیره ای کنیم.
نوری در پایان افزود: از زحمات آقای دلقندی؛ رئیس سابق مرکز حراست تشکر و برای مصطفی عطاران؛ آرزوی موفقیت می کنم.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7