کد خبر: 11130| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۷۰

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، گفت: از تلاش‌های وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید و معلمان گرانقدر که با استفاده از فضای مجازی نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه وارد شود نهایت تشکر و سپاسگزاری را داریم.
دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: لازم می دانم از مراحم رهبر معظم، مراجع عظام تقلید، علما، دانشمندان و سایر دوستان تشکر نمایم و روز کارگر را به همه کارگران سختکوش کشور تبریک عرض می کنم که در شرایط سخت که با شیوع کرونا به وجود آمد مجاهدانه برای رفع نیازهای کشور تلاش نمودند.
کارگران اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران فراگیر شود
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگران در نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد نمود با فداکاری و تلاش شبانه روزی کشور را اداره کرده و می کنند و اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران فراگیر شود.
وی افزود: به ویژه با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور، مردان، زنان، جوانان یعنی همه دست اندرکاران صنعت برق، آب، گاز، نفت، کشاورزی، منابع طبیعی، بهداشت، راه، مسکن، آموزش، صنعت و معدن، خدمات، بانک ها، بیمه، نیروهای مسلح، اطلاعات و امنیت، سیاست خارجی، صداوسیما، رسانه ها، امور فرهنگی، قضایی، شهرداری ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و مردان غیوری که امور حمل و نقل کشور را در این ماه های پر مشکل بر عهده داشتند، رانندگان عزیزی که با تریلرها، کامیون ها و یا وانت های خود در خانه ننشستند و کالاهای مورد نیاز مردم را به شهرها و روستاها و نقاط مختلف کشور رساندند، همه این عزیزان امروز در صحنه مجاهدت ارزشمندی گام نهادند.
تأمین مایحتاج ضروری کشور به همت و اراده کارگران بوده است
دکتر لاریجانی در ادامه تصریح کرد: به خصوص پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها و وزارت بهداشت که انصافا رشادت از خود نشان دادند و اینکه حدود 80 درصد افرادی که درگیر این بیماری شدند در ایران بهبود یافته اند، نتیجه برنامه ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بوده است؛ این تلاش های همگانی ان شاءالله مشمول رحمت الهی خواهد بود و در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوانمردان رقم خواهد خورد.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: اگر امروز شرایط کشور ما از نظر مایحتاج ضروری مردم علیرغم تحریم ها و مشکلات حادث شده از بیماری، در سطح قابل قبولی است به همت و اراده کارگران عزیز میسر شده است. قدر فداکاری شما را می دانیم و پشتیبان شما هستیم.
قشر آموزشی کشور اجازه ندادند در شرایط کرونا، به حرکت علمی کشور لطمه وارد شود
وی در ادامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، گفت: از تلاش های وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه ها و اساتید و معلمان گرانقدر که با استفاده از فضای مجازی نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه وارد شود و با ابتکارات مناسب از فرصت استفاده کرده و طرق دیگری را برای آموزش ایجاد کردند، نهایت تشکر و سپاسگزاری را داریم و تلاش های ارزشمند شما را ارج می نهیم.
آزادی در غرب بر اساس آزادی میل استوار است
دکتر لاریجانی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله استاد مطهری(ره)، عنوان کرد: این مرد الهی سخنی در باب آزادی دارند که این روزها جلوه هایی از آن در صحنه بین المللی مشاهده شد. ایشان به جد به آزادی فکر و اندیشه معتقد بوده و آن را عامل پویایی جامعه اسلامی می دانستند و حتی در بحث آفات انقلاب اسلامی، یکی از آفات نسیان نسبت به مقوله آزادی فکر می دانستند.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: ایشان تفاوت آزادی در تفکر اسلامی با آنچه امروز در دموکراسی لیبرال مطرح است، در این می دانستند که اسلام با آزادی فکر انسانیت رها شده را نظاره می کند و آزادی غرب که بر اساس آزادی میل استوار است، حیوانیت رها شده را حاصل می کند.
ارزش انسانیت در بحران کرونا در غرب سقوط کرد
وی افزود: در ماجرای بحران کرونا مشاهده کردید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند و گاه بیان کردند که وجود آنها فایده اقتصادی ندارد. پس آن همه سر و صدا در مساوات و حقوق انسان چه شد.
دکتر لاریجانی ادامه داد: این یک صحنه است که به تعبیر استاد مطهری همان حیوانیت رها شده است اما صحنه دیگر روحیه فداکاری و مجاهدت ملی که در آحاد مردم ایران به وجود آمد و تن به خطر دادند و همه افراد را مخصوصا سالمندان را با کمال احترام تحت مداوا و اکرام قرار دادند.
مساجد در شرایط بحران کرونا پایگاه کمک به بیمارستان‌ها و نیازمندان شد
وی افزود: مساجد پایگاه کمک به بیمارستان ها و نیازمندان شد که این صحنه های غرورآفرین که با رهنمودهای رهبر عظیم الشأن انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای به ظهور رسید یادآور صحنه های شورآفرین صدر اسلام بود که مساجد پایگاه اصلی حمایت از اسلام در همه وجوه بود؛ حتی جنگ.
دکتر لاریجانی همچنین گفت: همه آمدند؛ کارگران، کارمندان، مهندسان، روحانیون، پزشکان، پرستاران، خلبانان، امدادگران، رانندگان، کشاورزان، کاسبان، فعالان عرصه خدمات، استادان، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و سایر اقشار و مردم منظومه زیبا و به یادماندنی از وحدت و همبستگی و همدردی و غیرت دینی را در آسمان پرمهر ایران به نمایش گذاشتند. خداوند به همه پاداش خیر دهد و من دست تک تک آنها را از سر ارادت می بوسم.
توجه به وضعیت اقتصادی قشرهای آسیب‌دیده در کرونا اهمیت دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این روحیه ها همان تعبیر استاد مطهری را نشانگر است که آزادی اسلامی انسانیت رها شده را مقصد خود قرار داده است، اظهار داشت: آفرین بر شما ملت نستوه و مسئولیت شناس که با درک شرایط، با مجاهدت خویش جایگاه رفیعی در انقلاب را رقم زدید.
وی همچنین با بیان اینکه در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهایی که در ماجرای کرونا آسیب دیده اند، اهمیت بسزایی دارد، گفت: از تلاش های دولت تشکر می کنیم؛ کمیسیون ویژه و مرکز پژوهش ها بررسی های دقیق کردند که به زودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد.
مجلس دهم به عنوان یک مجلس انقلابی به جای کشمکش سیاسی، پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف بود
دکتر لاریجانی ادامه داد: به خصوص برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی تمهیدات بیشتری لازم است که در پیشنهادات کمیسیون ویژه آمده البته این کمیسیون و سایر کمیسیون های تخصصی در طول این دوره مجلس تصمیمات مهمی در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید داشته اند که باید به اجرا درآید و این امر زمینه نظریه جهش تولید رهبری معظم را فراهم می کند.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: مجلس انقلابی یعنی همین؛ یعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه اندازی تولید کشور بود. آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم.
قانون توسعه روستا یک اقدام انقلابی بود
وی در ادامه با بیان اینکه قانون توسعه روستا و سرمایه گذاری در روستاها که با اذن رهبری و کمک صندوق توسعه، سامان یافت یک اقدام انقلابی بود، اشاره کرد: قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در استان ها توزیع شد تا مراقبت کنند و کارگاه ها از حرکت نایستند یک اقدام انقلابی بود و بنده در سفرهای استانی کاملا در جریان نتایج آن قرار گرفتم.
دکتر لاریجانی ادامه داد: اقدامی که در قانون برنامه ششم انجام شد و اختیارات سرمایه گذاری در بخش معدن به شوراهای استانی معدن واگذار شد، یک اقدام انقلابی بود که حرکت در بخش معدن را ایجاد کرد، جلسات مختلفی که برای حل مسکن در مجلس گذاشته شد و منجر به واگذاری های اخیر شد تا مشکل مردم به خصوص جوانان در زمینه مسکن حل شود، یک اقدام انقلابی بود.
وی افزود: اقدامی که مجلس انجام داد در مشکلات سختی که برای مردم عزیز در مؤسسات اعتباری پیش آمد یک اقدام انقلابی بود که چند میلیون نفر را نجات داد.
هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم نسبت به بنیه دفاعی کشور حساس نبود
دکتر لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد و به این اندازه توجه نشان نداد، عنوان کرد: این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت. اقدامی که مجلس در مقابل رفتار ماجراجویانه آمریکا انجام داد و به نیروی قدس منابع جدیدی اختصاص داد و برای بار دوم پس از شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی تصمیم به حمایت از نیروی قدس گرفت، یعنی یک اقدام انقلابی آگاهانه.
وی افزود: اگر بودجه هایی که مجلس برای شرکت های دانش بنیان هر ساله در نظر نگرفته بود و اگر حمایت از این واحدها و بخش های نوآورانه جهاد دانشگاهی نبود، امروز در بحث کرونا اینگونه خدمات به مردم عرضه نمی شد که این نگاه ها نگاه انقلابی واقعی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس دهم انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم در مقابل دشمن معنا کرد و عمل کرد. البته دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی های سیاست زده نبود. خداوند به همه خدمات صادقانه شما اجر دهد.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7