کد خبر: 18574| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۵

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی چهار دهه گذشته دانشگاهها و مراکز علمی ما نسبت به موضوع مهدویت غفلت داشته‌اند.
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شامگاه جمعه در همایش «عهدعلمی دانشگاهیان با حضرت ولی‌عصر(عج)» که با حضور مسئولان دانشگاهی کشور در ساختمان ۳۱۳ مسجدجمکران برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به مباحث اندیشه ای و لزوم پرداختن جدی دانشگاهها و اندیشمندان به این مباحث باید گفت طی چهار دهه گذشته دانشگاهها و مراکز علمی ما نسبت به این موضوع غفلت داشته اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: امروز دانشگاههای ما با گذشته چند دهه از انقلاب اسلامی هنوز در بستر علومی است که از غرب به دست ما رسیده و برمبنای تمدن غربی در دستور کار دانشگاهها قرار گرفته است اما رسالت دانشگاههایی که در بستر انقلاب اسلامی در حال رشد و نموّ هستند، پرداختن به مهمترین موضوع اندیشه ای یعنی «مهدویت» است.
طهرانچی تصریح کرد: در همین راستا و بر اساس منّویات مقام معظم رهبری بویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه منسجم دانشگاه آزاد اسلامی برای پژوهش علمی و متقن در حوزه مهدویت شکل گرفته است بطوریکه پایان‌نامه‌های دانشجویان از ترم پیش رو به سمت مهدویت سوق می‌یابد.
استاد دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، تأکید کرد: مهدویت از مباحث بسیار جدی و بالنده در تفکر شیعی است، اما این موضوع خاص تفکر شیعی نیست، بلکه کلیه ادیان و بشر به مهدویت و ظهور آخرالزمانی اعتقاد دارند؛ متأسفانه با گذشت زمان و چرخش ایده‌ها، نظام علمی آنچنان که باید، حرکت علمی متقن در حوزه مهدویت نداشته است.
وی افزود: با ایجاد سامانه پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای (پایش) در دانشگاه آزاد اسلامی، فرصتی ایجاد شده که این دانشگاه به‌عنوان یک سازمان پژِوهشی در راستای مطالعات راهبردی مهدویت اقدام کند. همچنین در کنار سامانه پایش، راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی فرصتی را برای پرداختن به موضوع مهدویت در حوزه فرهنگی و دانشجویی ایجاد کرده است، بنابراین فرصت مغتنمی است که در سال جاری در ابعاد علمی و فرهنگی همانطور که مقام معظم رهبری نیز مطالبه کرده‌اند به مجموعه فعالیت‌های متقن و علمی در حوزه مهدویت بپردازیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تمدن غرب به مهدویت به‌عنوان تمدن مقابل و رقیب نگاه می‌کند. غرب در مقالات، مباحث اندیشه‌ای، اندیشکده‌ها و حتی صحنه‌های هنری و هالیوود به موضوع مهدویت به‌عنوان تمدن رقیب خود نگاه می‌کند، بنابراین ما نیز باید در عرصه علم و دانشگاه، در دانشگاهی که می‌خواهد اسلامی باشد، باید به‌صورت علمی و متقن به موضوع مهدویت بپردازیم.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7