کد خبر: 18560| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۲ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۹۵

نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف همزمان با هفته وقف گشایش یافت.
سازمان اوقاف و امور خیریه این نمایشگاه را برپا کرده است و این سازمان و زیرمجموعه های آن خدمات و اقدامات فعالان برگزیده رسانه در حوزه وقف را ارائه دادند. این نمایشگاه از 21 تا 28 مهرماه سال جاری ادامه دارد.
 
حمایت از موسسات دانش بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، بهره وری موقوفات، حفظ و حراست از موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه، چاپ و انتشارات اوقاف موضوعات این نمایشگاه هستند.
 
مرکز نوآوری و خلاق نوفل لوشاتو افتتاح و محصولات تحریم‌شکن ارائه شد
همچنین در این مراسم مرکز نوآوری و خلاق نوفل لوشاتو گشایش یافت و بازدید شد.
در این مرکز، شرکت های دانش بنیان و خلاق تحت حمایت سازمان اوقاف دستاوردهای خود را به  نمایش گذاشتند. شرکت هایی که محصولاتی از حوزه های مختلف مانند مودم بومی، طراحی رادار کنترل ترافیک هوایی، درمان ضایعات نخاعی به وسیله سلول درمانی ترکیبی، پیچ های جذبی، محصولات مبتنی بر اشعه ایکس، بازتوانی بیماران ضایع نخاعی و محصولاتی در حوزه کشاورزی را بومی کرده اند و گام مهمی برای مبارزه با تحریم ها و رفع نیازهای کشور برداشتند.
 
حوزه وقف جهش قابل توجهی تجربه کرده است
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از مرکز نوآوری و خلاق با اشاره به همکاری این معاونت با سازمان اوقاف در زمینه راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری گفت در سال های اخیر حوزه وقف جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. خصوصا می توان به حوزه تأمین مالی شرکت ها از طریق وقف و صندوق اوقاف اشاره کرد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: شرکت های فناوری امروز در این نمایشگاه حضور دارند که با پیگیری سازمان اوقاف به موفقیت های بزرگی دست یافتند. پس شاهد جهت گیری اوقاف به سمت سرمایه گذاری روی شرکت های دانش بنیان و خلاق هستیم.
 
رئیس ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق بیان کرد: تغییر نگاه و دیدگاه در سازمان اوقاف شکل گرفته است. این سازمان ساختمان مرکزی خود را تبدیل به ساختمان نوآوری کرده است که در آن جوانان فعال هستند و ایده های خود را توسعه می دهند. این نشان می دهد مسئولان مربوطه چه دیدگاهی نسبت به توسعه  اقتصاد دانش بنیان و خلاق دارد. این دیدگاه ارزشمند است و  مسئولیت ما را مضاعف می کند باید از این حرکات حمایت های لازم انجام شود.
 

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7