کد خبر: 18057| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۵:۶:۰ | تعداد بازدید: ۸۸۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود اپیدمی کرونا و پایین آمدن منابع درآمدی و محدودیت انجام برنامه‌های محوری موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، گفت: فضاهای فرهنگی و هنری خوبی در کشور ایجاد شده که به عنوان میراثی برای آیندگان می‌تواند مهم باشد.
 «سیدعباس صالحی» روز دوشنبه در آخرین جلسه هیات امنای موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر دولت دوازدهم با اشاره به بخش حسابرسی موسسه گفت: از منظر حسابرسی از سال گذشته تاکنون بسیاری از موضوعات مالی موسسه به خوبی حل یا در حال مرتفع شدن است، از این رو در سال جدید مشکلی از این منظر وجود نخواهد داشت، البته نباید فراموش کنیم که در دو سال و نیم گذشته شرایط درآمدی موسسه تحت الشعاع اپیدمی کرونا قرار گرفته است.
وی افزود: در دو سال گذشته یکی از دغدغه‌های ما این بوده است که موسسات وزارتخانه متبوع چابک‌سازی شده و برنامه‌های محوری داشته باشند، از این رو در خیلی از معاونت‌ها شاهد ادغام موسسات بودیم، زیرا برخی از موسسات باتوجه به شرایط زمانی خود شکل گرفته بود که دیگر وجود ضرورتی نداشت و یا باتوجه به شرایط فعلی، کاربری در قالب تجمیع بهتر می‌شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر از جمله موسساتی بود که در دایره ادغام‌ها قرار نگرفت و وظایف‌محوری آن تعریف و به فعالیت خود همچون گذشته ادامه داد، دلیل آن هم این بود که بسیاری از بخش‌های فرهنگی و هنری کشور بلاتکلیف است و همیشه انتظارها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی و ارائه آمار در حوزه‌های مختلف وجود داشته و از این رو این موسسه در مرجعیت قرار دادن وزارتخانه متبوع می‌توانست موثر باشد.
صالحی با تاکید بر برخی اقدامات مثبت این موسسه ادامه داد: توجه به معماری فضاهای فرهنگی، اقتصاد فرهنگ، رصد و آمایش فضاهای فرهنگی و هنری، حوزه اسناد فضاهای فرهنگی و هنری، فقدان نگرش تجربه‌نگاری و عدم تفکیک مکان‌های فرهنگی شهری و روستایی ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
البته با وجود اپیدمی کرونا و پایین آمدن منابع درآمدی و محدودیت انجام برنامه‌های محوری این موسسه توانسته با مجموعه‌های دیگر ارتباط‌های خوبی را برقرار و فضاهای فرهنگی و هنری خوبی را در کشور ایجاد کند که به عنوان میراثی برای آیندگان می‌تواند مهم باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان از همه کسانی که در موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر زحماتی را در شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های مالی داشته‌اند تشکر و از آنها تقاضا کرد تا تجارب و برنامه‌های خود را به دولت آینده هم منتقل کنند.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدر ابتدای این جلسه امین عارف‌نیا مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر به تفکیک به ارائه گزارش کاملی از دو دستور این جلسه پرداخت.
در ادامه لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از شرایط مالی این وزارتخانه و همچنین تنگناهای مالی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ارائه کرد.
در بخش دیگری از این نشست هریک از اعضای هیات امنا برنامه‌های موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و فراز و نشیب‌های به وجود آمده و نقاط مثبت این موسسه نظرات خود را بیان و برنامه‌های قابل پیش‌بینی برای حل مشکلات و پیشرفت موسسه را ارائه کردند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7