کد خبر: 17766| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۶ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۹۶

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: تصمیم‌گیری‌ها به منظور ساماندهی کنکور است نه حذف آن و نتایج ساماندهی کنکور مربوط به مرحله دبیرستان به دانشگاه یا همان مقطع کارشناسی هفته جاری در جلسه فوق العاده ستاد مشخص می‌شود.
منصور کبگانیان روز شنبه اعلام کرد: آن چیزی که طی این هفته نهایی خواهد شد، ساماندهی سنجش و پذیرش از مرحله دبیرستان به دانشگاه یا همان مقطع کارشناسی است و موضوع ساماندهی سنجش و پذیرش برای مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد یا دکترا در مراحل بعد و طی بررسی های دقیق تر و بیشتر مشخص خواهد شد.
وی افزود: عمده مواد بحث ساماندهی کنکور در مرحله کارشناسی که البته اجرای آن از سال ۱۴۰۲ خواهد بود، حل شده است تنها در یکی دو ماده اختلاف نظر وجود دارد که روز دوشنبه هفته جاری در جلسه فوق العاده نتیجه آن اعلام می شود.
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص اینکه، در صورت تایید ساماندهی کنکور ابلاغ آن چه زمانی خواهد بود، تصریح کرد: تصور نمی کنم ابلاغ آن بیش از دو سه هفته به طول بیانجامد.
کبگانیان در مورد اینکه موضوع سنجش و پذیرش به چه دستگاه هایی ابلاغ می شود، وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت را از جمله دستگاه های مربوطه نام برد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع ساماندهی سنجش و پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی به طور کامل متفاوت است، افزود: بسیاری از دانشگاه ها به خصوص در مقطع دکترا به شکل فعلی اعتراض دارند و ما هم معتقدیم باید مقداری اختیارات دانشگاه ها در پذیرش بیشتر شود.
کبگانیان اضافه کرد: در این بخش به طور حتم قوانین مجلس شورای اسلامی نیازمند اصلاح است و تنها برای اینکه مقداری این موضوع روشن تر باشد، در جلسه قبل پیشنهاد این بود که ما این سیاست های کلی و نه آئین نامه های مربوطه را مشخص و تصویب کنیم تا برای تصمیم گیری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
وی افزود: البته برای این قسمت رییس مجلس پیشنهاد بسیار خوبی دادند و آن تشکیل کارگروهی مشترک با شورای انقلاب فرهنگی برای رقم زدن همکاری ها در آینده است.
سهم دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی دکترا بیشتر می‌شود
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص اینکه تشکیل کارگروه مشترک با مجلس شورای اسلامی برای حذف کنکور است یا برای کاهش سهم کنکور در پذیرش دانشگاه ها است، گفت: واگذار کردن پذیرش به دانشگاه ها صد درصد نیست اما به طور حتم طبق برنامه پیش بینی شده نقش دانشگاه های کشور در پذیرش دانشجوی دکترا بیشتر خواهد شد.
کبگانیان افزود: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور کار کارشناسی این موارد را در کمیسیون علم و آموزش شروع کرده است و به محض آماده شدن، خروجی آن اعلام می شود.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7