کد خبر: 17739| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۲ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۷۸

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین رونمایی از "پلتفرم همدم"، خانواده را عنصری مهم و ریشه‌ای در انقلاب اسلامی دانست و بر اهمیت ازدواج برای شکل‌گیری درست خانواده تأکید کرد.
آئین رونمایی از "پلتفرم همدم" صبح روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ در موسسه تبیان و با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر کمیل خجسته مدیرعامل موسسه تبیان و دکتر محمود گلزاری دبیر علمی پلتفرم همدم برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با تأکید بر اهمیت خانواده بیان کرد: موضوع خانواده در سازمان تبلیغات اسلامی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا فعالیت در این حوزه از اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود و این مهم را مقتضی حکمت، موافق با فطرت انسانی و حرف اصلی انقلاب اسلامی می‌دانیم.
وی ادامه داد: عالم در حال تغییر است و کسی که تغییر را نمی‌بیند نمی‌تواند جهان را درک کند. خانواده عنصری است که در فرهنگ، تاریخ و سنت ما ریشه دارد لذا باید در چنین اموری نوآوری را جدی بگیریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: من زوج روستایی‌ای را دیدم که ۲۰۰ جوان را به هم رسانده بودند. امری بسیار مهم که جای تقدیر دارد و باید از آن حمایت کرد. البته شرایط امروز جامعه به‌گونه‌ای است که باید دختر و پسر به شناخت کافی برسند که با سختگیری‌های متولیان پلتفرم همدم در دید علمی به موضوع بر این نکته دقت ویژه‌ای شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این نکته که رونمایی از پلتفرم همدم نشانه و نمادی برای اظهار اهمیت موضوع ازدواج و خانواده است خاطرنشان کرد: تلقی من این است که تا این موضوع به یک جریان مهم و بزرگ و اهتمامی ویژه در رده‌های حاکمیت با همراهی مردم تبدیل شود راه بسیاری مانده و پلتفرم همدم قدمی در این مسیر است.
همچنین دکتر محمود گلزاری دبیر علمی پلتفرم همدم تصریح کرد: مجموعه همسان گزینی تبیان جایی است که با دایره گسترده معرفی، رضایت و حمایت خانواده‌ها، تسهیل ازدواج را به ارمغان می‌آورد.
دکتر گلزاری ادامه داد: با تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیدیم که در هر شهری که خانواده به‌درستی تشکیل شود توسعه پایدار، امنیت ملی، مشارکت سیاسی و... در آن شهر به شکل خوبی اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه زیر ۳۵ سال را سن ازدواج و بالای آن را سن تجرد قطعی می‌دانیم، عنوان کرد: مشکلات زیادی بر سر راه ازدواج جونان قرارگرفته و باید گفت که ازدواج سنتی به دلیل عدم مشارکت فعال جوانان در آن و ازدواج مدرن به دلیل عدم کنش گری والدین و زمینه‌های مذهبی خانواده‌ها، موفق نشده است. پلتفرم همدم تلاش دارد تا ازدواج را با معیارهای مذهبی و همراه با کنش والدین انجام دهد.
دبیر علمی سامانه همدم در پایان خاطرنشان کرد: پلتفرم همدم تلاش دارد تا تمامی معیارهای مذهبی و دینی را همراه با کنش فعال خانواده‌ها و با دایره انتخاب وسیع در ازدواج به‌کار گرفته و برای جوانان در این امر تسهیل گری کند.

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7