کد خبر: 17274| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۵ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۵:۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۹۰

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: حرکت در مرزهای دانش و حل مسائل کشور لازمه ارتقای اساتید است.
دکتر منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره ارتقای اساتید گفت: این مسئله بستگی به ماموریت هر دانشگاه و حل مسائل کشور دارد. یکی از ابزارهای حل مسئله تعریف پایان‌نامه‌های مسئله‌محور است اما آزمایشگاه‌ها، پروژه‌ها و تیم‌های تحقیقاتی هم که می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند در ارتقا و ارزیابی اساتید موثر است.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بسیاری از مسائل کشور نیازمند کارهای پژوهی زمان‌بر است و لازم است که دانشجو ذیل راهنمایی‌های استاد در سال‌های متوالی آموزش و راهنمایی ببیند. اما کار پژوهشی یعنی مسئله‌ای حل شود و بعد که مسئله حل شد برخی از دانشکده‌های فنی آن را تبدیل به  patent، الگو، مقاله، اختراع یا کتابی تبدیل می‌کنند اما هدف اصلی حل مسئله و تربیت دانشجو است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی برای موضوع ارتقای اساتید داشتن نظریه را الزامی می‌دانند گفت: وقتی در مسئله ارتقای اساتید، داشتن تحقیقات و مقالات در مرزهای دانش یا کتاب‌ها و نظریاتی در حوزه تخصصی مطرح می‌شود، منظور همین مورد است به عنوان مثال وقتی گفته می‌شود استاد باید کتاب تصنیفی یا دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل داشته باشد، نیز موید همین مطلب است.

منبع:خبرگزاری آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7