کد خبر: 16833| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۹:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۰۷

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط سخت کرونایی و جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا نفس اقتصاد را بریده است، گفت: با این وجود، شاهد تلاشگری و نوآوری و خلاقیت زنان در عرصه مختلف هستیم.
دکتر معصومه ابتکار روز چهارشنبه در مراسم معرفی و قدردانی از زنان کارآفرین برتر ایران با انتخاب مردمی با بیان اینکه هشتمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردمی برگزار شد، افزود: همکاری و مساعدت استان ها و مشاوران امور بانوان در دخیل کردن مردم در انتخابات زنان کارآفرین بسیار خوشایند و مطلوب است .
وی با تاکید بر اینکه همواره رویکرد و تاکیدات رییس جمهوری بر این بوده که زنان توانمند که ظرفیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند مورد حمایت قرار گیرند، تشریح کرد: دولت سعی کرده در اشکال مختلف این حمایت ها را اجرایی کند و در معاونت امور زنان و خانواده هم طرح های الگوسازی برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد الگوی نوین مشاغل خانگی را به مرحله اجرایی رسانده است که این طرح مشاغل نوین خانگی به دلیل دسترسی با سهولت به اینترنت و ارتباطات گیری و بازاریابی از طریق فضای مجازی، امروزه از اهمیت چند برابر برخوردار است. 

 ۱۴هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش حمایتی قرار گرفتند
معاون رییس جمهوری به همکاری وزارت کار و کشور در این زمینه که منجر به تحت پوشش قرار دادن ۱۴ هزار نفر زن سرپرست خانوار شده است اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین همکاری خوبی برای تامین تسهیلات قرض الحسنه برای زنان داشتیم که موارد بسیاری برای ایجاد اشتغال خانگی مورد استفاده قرار گرفت.
ابتکار یادآور شد: در این دوره زمانی، معاونت امور زنان و خانواده موفق به دریافت موافقت بانک مرکزی برای وثیقه قرار گرفتن سهام عدالت جهت دریافت وام قرض الحسنه و اشتغال به زنان کارآفرین شده است. ضمن اینکه با همکاری سازمان استاندارد به استاندارسازی تولیدات مشاغل خانگی دست یافتیم. 
تحریم ها و کرونا حریف زنان کارآفرین نشدند
معاون رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه همگی در شرایط سخت کرونایی و جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا قرار داریم که نفس اقتصاد را بریده اما نفس زنان کارآفرین را نبریده است، یادآور شد:کماکان شاهد تلاشگری و نوآوری و خلاقیت زنان در عرصه های مختلف تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و فناوری های جدید و استارتاپی هستیم؛فناوری هایی که کاربردی است و توسط زنان در شرکت دانش بنیان شکل گرفته است. 
ابتکار افزود: زنان تحصیل کرده ما از نبود فرصت های شغلی در استان ها رنج می برند بر همین اساس یکی از هدفگذاری های ما در سند ارتقای وضعیت زنان و تحقق عدالت جنسیتی توجه به موضوع کارآفرینی و اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل بود.
وی با تاکید بر اینکه این دو گروه هدف در کنار زنان روستایی بسیار مورد توجه معاونت امور زنان بوده‌اند تا هر چه بیشتر توان افزایی صورت گیرد ، ادامه داد: دوره توان افزایی در زمینه بازاریابی از طرح های جدید معاونت امور زنان است که از مدیران در استان ها تقاضا داریم در شکل گیری این دوره ها و تقویت مهارت های بازاریابی شبکه ای و بازاریابی مجازی ما را یاری کنند.

در جریان شرایط سخت و دشوار زنان در دوران کرونا هستیم
ابتکار در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه کاملا در جریان دشواری های زنان در دوران کرونا و تحریم هستیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور دولت سعی کرده علاوه بر تسهیلات لازم در حوزه حمایت آفرینی، حمایتگری های معیشتی ویژه ای را هم در نظر بگیرد از جمله حمایت ویژه ماه رمضان و ایجاد کارت اعتباری سهام عدالت که فرصت بسیار خوبی است تا تمام سهامداران با بهره گیری از کارت اعتباری برای مشاغل خرد و کمک به مشکلات خانواده استفاده کنند.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دوره های انتخاب زنان کارآفرین برتر برای معرفی و دیده شدن زنان برگزار می شود و رویکرد ما این است که این همه امید و تلاش دیده شود که خود قوی ترین روش مقابله با تحریم ها ‌ و ناامیدی هایی است که برخی سعی دارند در فضای رسانه و مجازی نشان دهند. 
ابتکار تاکید کرد: زنان ایران با تاب آوری بالا در برابر سختی ها ایستادگی می کنند و موفق و سربلند هستند و ما همواره  در کنار این عزیزان هستیم تا شکوفایی بیشتر شود. امیدواریم با همین همت در انتخابات پیش رو شرکت کنند و با حضور همیشگی در کنار مردان، سرنوشت خوب و آینده درخشانی را برای ایران به ارمغان  آورند.

هشتمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم که از ۱۵ بهمن ماه مصادف با ولادت ام ابیها حضرت زهرا (س) آغاز شده بود، با انتخاب نفرات برتر در اسفندماه به کار خود پایان داد.
این انتخابات از اسفند ۱۳۹۷ با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند.
زنان کارآفرین برگزیده روستایی دور هشتم با رای مردمی عبارت اند از: سنگین تاج نظری پور از روستای باباگردعلی لرستان، لیلا خداکرمی  از روستای توسکاک مازندران، شهناز محمدزاده از روستای حاضرمیل دهلران، فاطمه گروسی از روستای اسفرورین قزوین، خانم ناز نوروزی کله سر از روستای قشقلاقچای اردبیل، ربیعه وطن دوست از روستای دمیلو هرمزگان، زینب کاظمی از روستای لک آذربایجان غربی، مریم ده پروران از روستای مبارک آباد قم، زهرا وکیلی نیا از روستای دهرود فارس و صغری جعفری ازان از روستای ازان اصفهان.
همچنین، جلوه سهرابی پور از هرمزگان، سحر بهمن از تهران، معصومه عبدالهی  از گلستان، سپیده یوسفوند از بوشهر، فلوریا مروتی از کرمانشاه، زهرا رضایی از ایلام، فاطمه نعمتی آلاشتی از مازندران، سمیه علینژاد از آذربایجان غربی، فاطمه کامیاب کهران از گیلان و پریناز محمدی از آذربایجان شرقی به عنوان کارآفرینان برگزیده شهری با رای مردمی انتخاب شدند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7