کد خبر: 16612| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۳۸۴

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نخستین کنگره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» گفت: نقش زنان در زمینه ایثار و شهادت به اندازه مردان با اهمیت است.
نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» امروز (سه‌شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و به‌صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.
ابتکار افزود:‌ ایده‌ای که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) شکل گرفت و به‌نظر نمی‌رسید در این مدت کوتاه به نتیجه برسد، با همت همکاران عزیز ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه‌ها به نتیجه رسید و پس از تلاش بی‌وقفه همه عزیزان و فعالان این بخش در استان‌های کشور، امروز شاهد اختتامیه این کنگره بزرگ هستیم.
معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده با بیان اینکه در این مدت صدها برنامه در سطح کشور برای معرفی شهدا، جانبازان و آزادگان زن برگزار شده است، اضافه کرد: این کنگره در واقع تجلیل از جایگاه زنانی بود که شاید سابقاً کم‌تر مورد توجه قرار می‌گرفتند و فرصتی بود تا ذهنیت نسل جوان نسبت به زنان شهید، جانباز و آزاده تغییر کند.
وی درباره برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز عنوان کرد: با نگاه شهدا این حرکت در سطح ملی شکل گرفت و همه نهادها و دستگاه‌ها را پای کار آورد. تمام تلاش ما در مجموع برنامه‌های این کنگره ملی این بود که نشان دهیم در بحث ایثار و شهادت از انقلاب تا به امروز که شهدای مدافع سلامت را داریم، هیچ تفاوتی بین زن و مرد در استقامت، ایستادگی، پایداری و ایثار برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی نیست.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان ضمن تشکر از توجه مقام معظم رهبری به این کنگره و ارسال پیام برای آن گفت: کنگره ملی همایش لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز علاوه بر اینکه شاید به‌نوعی جبران کم‌کاری ما در معرفی زنان شهید، جانباز و آزاده کشور است؛  تلاشی برای برقراری ارتباط نسل انقلاب و دفاع مقدس با نسل جوان و آینده ساز کشور است.
در پایان این نشست از آزاده سرافراز «رضوانه میرزا دباغ»، فرزند «مرضیه حدیدچی (دباغ)» از تهران، آزاده سربلند «فاطمه ناهیدی» از تهران، خانواده شهید «گوهر تقی‌سرکاره (خوش‌روانی)» از خوزستان، خانواده شهید «معصومه عامری سیاهوئی» از هرمزگان، خانواده شهید «ناهید فاتحی کرجو» از کردستان، جانباز سرافراز «رقیه کلانتری» از آذربایجان شرقی و جانباز سرافراز «اکرم اسکندری» از آذربایجان غربی به نمایندگی از زنان شهید، جانباز و آزاده کشور تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
همچنین دوره دوجلدی فرهنگ اعلام زنان شهید، فرهنگ اعلام جانبازان زن، کتاب ریحانه گلگون (گذری بر زندگی بانوان طلبه شهید)، کتاب مشق بهشت (مجموعه وصیت‌نامه زنان شهید)، دوره دوجلدی نشریه شاهد اندیشه (چکیده مقالات نخستین حماسه زنان ایثارگر) و دو نشریه عربی و انگلیسی «الطاهره» و «محجبه» نیز در این همایش ملی رونمایی شدند.
 
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7