کد خبر: 16197| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۱۲

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب حضور و فعالیت زن عالم، فاضل و عفیف در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای تمام کشورهای دنیا است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با اشاره به جایگاه زنان پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: یک بررسی اجمالی در خصوص نقش زنان پس از انقلاب نشان می دهد که حضور و تاثیرگذاری زنان پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف گسترده تر، عمیق تر و همراه با عفت و حیا بوده است.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب شاید تصور بر این بود که زن یا نباید در جامعه نقش موثری داشته باشد یا اگر در جامعه حضور داشت، با بی عفتی همراه است و قابل تصور نبوده است که زن می تواند در عرصه های مختلف جامعه نقش پررنگ داشته باشد و در عین حال فعالیت او همراه با عفت و حیا باشد که انقلاب اسلامی این تصور را عملی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: در زمان انقلاب میزان حضور زنان کمتر از مردان نبود همچنین در دوارن جنگ نیز بانوان اسلحه به دست می گرفتند و حتی مثل بانو دباغ فرمانده سپاه شدند. همچنین حضور گسترده بانوان در پشت جبهه و حمایت از مجروحین نیز قابل ستایش است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از جنگ نیز حضور بانوان در دانشگاه، مدیریت های کلان و تولید علم قابل توجه است. همچنین هم اکنون ایران رتبه ۱۵ علمی را دارد که بخش عظیمی از این رتبه مدیون تلاش بانوان است.
وی با بیان اینکه در عرصه های علوم انسانی و نوآوری در علوم انسانی نیز نقش بانوان قابل توجه است، تصریح کرد: در حوزه های ورزش و هنر نیز بانوان نقش گسترده ای دارند که در تمام این مراحل همراه با شخصیت عفیفانه فعالیت های علمی و اجتماعی خود را انجام می دهند.
به گزارش ایرنا، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال ۱۳۹۹ از روز شنبه ۱۱ بهمن ماه آغاز شد و امروز جمعه ۱۷ بهمن ماه خاتمه می یابد.
بر اساس اعلام معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، روز شنبه ۱۱ بهمن با عنوان «زن، امنیت و عدالت اجتماعی»، یکشنبه ۱۲ بهمن به «زن، امامت و مشارکت سیاسی - اجتماعی "، دوشنبه ۱۳ بهمن به «زن، کارآفرینی، تاب آوری، اقتصاد مقاومتی »، سه شنبه ۱۴ بهمن به «زن، خودباوری ، شکوفایی خانواده » نامگذاری شده است.
همچنین چهارشنبه ۱۵ بهمن به «زن، معنویت، سیره فاطمی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی»، پنجشنبه ۱۶ بهمن به «زن، نقش آوری چندگانه ، مسئولیت پذیری و ایثار» و در نهایت امروز جمعه ۱۷ بهمن به «زن، سلامت و نشاط، اصلاح الگوی مصرف» نامگذاری شده است.
روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با ۱۵ بهمن ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در تقویم رسمی کشور روز زن نامگذاری شده است. 

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7