کد خبر: 16166| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۴ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۷۰۱

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه شبکه شاد در مدت کوتاهی به بزرگ‌ترین عرصه‌ای تبدیل شد که خدمات آموزشی را در گسترده‌ترین سطح و به بیشترین جمعیت ارائه می‌کند، اظهار کرد: محیط شبکه شاد امن و منحصر به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است.
محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از فاز 3 شبکه دانش‌آموزی شاد که با حضور اعضای شورای معاونان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم شبکه شاد یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دوران کرونا در آموزش‌وپرورش است. کرونا همراه با تلخی و محدودیت‌های زیادی که بر جامعه جهانی تحمیل کرد اما در کنار رنج‌ها، فرصت‌های بزرگی را ایجاد کرد و شاد یکی از دستاوردهای مهم دوران کرونا شد.
وی بابیان اینکه ما از طریق شاد شبکه ارتباطی آموزش‌وپرورش را گسترش دادیم، افزود: درزمانی که مدرسه فعال بود و دانش‌آموزان به مدرسه می‌رفتند با یک‌میلیون معلم، ۱۵ میلیون دانش‌آموز و بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه مأموریت‌های خود را انجام می‌دادیم با تعطیلی مدارس و منع دانش‌آموزان از حضور در مدرسه این شبکه گسترده نیازمند پیوند و ارتباطی بود تا بتواند مأموریت‌های خود را انجام دهد و شاد این امکان را برقرار کرد؛ ارتباط بین معلم و دانش‌آموز، مدیران و معلمان، منطقه و مدارس، استان‌ها و مناطق با وزارتخانه با حجم عظیم نیروی انسانی از طریق شاد میسر شد.
شبکه شاد؛ جایگزین آموزش حضوری نمی شود
حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه شاد جایگزین آموزش حضوری نشد، اظهار کرد: بدون تردید هیچ‌چیزی جای آموزش حضوری نیست و شاد وقتی به میدان آمد که آموزش حضوری تعطیل شد، شاد آمد تا از تعطیلی آموزش و وقفه تحصیلی جلوگیری و ارتباط گسیخته را برقرار کند شاد امکان دسترسی به محتوا و آموزش باکیفیت را عمومیت بخشید.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر درگذشته دسترسی به معلمان باتجربه در تمام واحدهای آموزشی میسر نبود امروز از طریق شبکه شاد تدریس معلمان در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفت. تدریس و محتوای هماهنگ از طریق شبکه شاد در دسترس دانش‌آموزان است. شبکه شاد توانمندی‌های معلمان را توسعه داد زیرا وقتی ارتباط معلمان با دانش آموزان و از طریق مدرسه قطع شد معلمان نیازمند توانمندی‌هایی هستند تا از طریق راه دیگر در جریان آموزش قرار گیرند.
70 درصد معلمان برای اولین بار با آموزش های مجازی در دوران کرونا آشنا شدند
وزیر آموزش‌وپرورش افزود: با شیوع کرونا حدود  ۷۰ درصد معلمان در دنیا  برای اولین بار با آموزش مجازی ارتباط برقرار کردند و شاد این امکان را فراهم کرد تا معلمان بتوانند در این بستر تولید محتوا کنند. امروز در تمام استان‌ها استودیوهایی فعال است که منابع درسی را به بهترین شکل تولید و در اختیار قرار می‌دهند و بهترین امکان برای استمرار آموزش معلمان فراهم شد. شبکه شاد این امکان را دارد که معلمان در جریان تدریس همدیگر قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه شاد شبکه تبادلات ما را غنی کرد، گفت: گمان نمی‌کنم در تاریخ آموزش‌وپرورش به دلیل گستردگی جمعیت این نهاد، این امکان بوده باشد که وزیر آموزش‌وپرورش با مدیران تمام مدارس حرف بزند. درگذشته ارتباط خشک از طریق مکاتبات داشتیم اما اکنون هر هفته با مدیران مدارس یک استان حرف می‌زنیم و امکان تبادل پیام در شبکه شاد وجود دارد.
حاجی میرزایی بابیان اینکه شاد ظرفیت کم‌نظیری را دررسیدن به اهداف تعلیم و تربیت در اختیارمان قرارداد، اظهار کرد: زمانی که آموزش مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در اختیار قرار گیرد تحولات بزرگی در تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد این ظرفیت می‌تواند تمام ابزارهای آموزشی را در خدمت آموزش قرار دهد.
وزیر آموزش‌وپرورش یکی از دغدغه‌هایی که با تعطیلی مدرسه همه را نگران کرده، کاستی در تعاملات اجتماعی دانش‌آموزان و ضعف در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی خواند و افزود: امروز فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در شبکه شاد چشمگیر و بی‌نظیر است چراکه این حجم از ارتباطات پرورشی و فرهنگی درگذشته میسر نبود.
شبکه شاد امکان ارتباط با خانواده ها تسهیل راکرد
وی با اشاره به اینکه بهترین فعالیت‌های پرورشی و فاخرترین اقدامات تربیتی امروز از طریق  شبکه شاد در دسترس است، گفت: به دنبال ارتباط با خانواده‌ها بودیم که امروز این ارتباط با خانواده‌ها برقرارشده است. شبکه شاد در مدت کوتاهی به بزرگ‌ترین عرصه‌ای تبدیل شد که خدمات آموزشی را در گسترده‌ترین سطح به بیشترین جمعیت ارائه می‌کند، شاد صیانت دقیقی را اعمال می‌کند و محیط شاد، محیط امن و منحصر به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است.
حاجی میرزایی بابیان اینکه هر هفته با روسای مناطق از طریق شبکه شاد در ارتباط هستیم و در سریع‌ترین زمان پیام‌ها را از قاعده به هرم منتقل می‌کنیم، گفت: اگر واکسیناسیون و تلاش‌ها برای تأمین واکسن اهمیت دارد تا جامعه نسبت به کرونا مصون شود، شبکه شاد یک ظرفیت فوق‌العاده و خدمت بزرگ و ضروری است که اجازه نمی‌دهد آموزش و تربیت فرزندانمان تعطیل شود.
وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: اگر بین دانش‌آموزان و یادگیری فاصله ایجاد شود با افت تحصیلی و پدیده ترک تحصیل روبرو می‌شویم. شبکه شاد آمده تا از این موارد جلوگیری کند امروز مناطق و مدارس آگاه هستند که تمام دانش‌آموزان نباید از آموختن محروم باشند.
وی بابیان اینکه مراقبت‌های ما از شبکه شاد برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت روزبه‌روز بیشتر و دقیق‌تر شده است، اظهار امیدواری کرد: ظرفیت‌های جدید شبکه شاد نشان دهد شبکه شاد یک موجود پویا و رشد یابنده است و هم گام با نیازها توسعه می‌یابد.
حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: مواجه جوامع با بحران‌های غیرمنتظره معیار شایستگی‌های آنان است و شبکه شاد نشان از زنده‌بودن جامعه ما داشت.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7