کد خبر: 16029| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۴ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۲۱:۴۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۰۹

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران از تدوین سند ملی ایثار و شهادت در اسفند ماه امسال خبر داد.
 اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران از تدوین سند ملی ایثار و شهادت در اسفند ماه امسال خبر داد.
وی با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین شورای هماهنگی مهندسی فرهنگی کشور مسؤولیت تدوین سند ملی ایثار و شهادت را به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور واگذار کرده است، افزود: با تلاش های صورت گرفته این سند در آستانه تدوین است.
اوحدی در ادامه سخنان خود با بیان این که برای نخستین بار کمیسیون پزشکی رسیدگی به امور جانبازان در 24 استان کشور برگزار شده است، ادامه داد: تعداد پرونده های حوزه جانبازی که امسال بررسی و تعیین و تکلیف می شود با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده در کشور بیشتر از سال های گذشته است.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، بودجه 1400 این سازمان را کاملاً عملیاتی دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا دین خود را به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ادا کنیم.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص جامعه ایثارگری، طبق حقوقی که باید بر اساس قانون انجام می شد دچار عقب ماندگی های جدی هستیم، افزود: مهم ترین مسأله ای که امروز در بنیاد شهید نسبت به جامعه ایثارگری داریم موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری است.
اوحدی با اشاره به این که تاکنون اقدامات خوبی برای رفع مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در کشور صورت گرفته است، ادامه داد: با دستور رییس جمهور همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باید استخدام شوند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که موضوع مسکن جامعه ایثارگری در سفرهای استانی مورد توجه جدی قرار می گیرد، افزود: تاکنون بیش از 61 هزارمتر مربع زمین برای ساخت مسکن برای این عزیزان تأمین شد که در طول 12 سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان این که اگر رویکرد مدیریت ها جهادی باشد ظرفیت ها در داخل پاسخگوی بسیاری از نیازها و مشکلات است، ادامه داد: حمایت از این قشر عزیز یک وظیفه و تکلیف است که باید دنبال کنیم.
اوحدی در ادامه سخنان خود به ساماندهی گلزار شهدا در سطح کشور اشاره کرد و با بیان این که این مسأله بر اساس مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی گلزار شهدا ملاحضات جدی داشتند و نگاه ما این است که 20 درصد باقیمانده ساماندهی ها باید بر اساس رویکردی که مقام معظم رهبری فرمودند انجام شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند گلزار شهدا را همان طور که خانواده ها می خواهند ساماندهی کنید، افزود: به همین دلیل، تکمیل این طرح بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: آگاهی، بینش و بصیرتی که در میان همسران و مادران شهدا داریم گنیجنه ای عظیم و عامل عزت و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی است.

منبع:خبرگزاری رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7