کد خبر: 15909| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۲ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۶۹

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس رأی مثبت دادند.
دکتر علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۱ دی) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و هم‌چنین طرح رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار گرفت.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس پس از پیشنهادات مطروحه از جانب نمایندگان، طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس به تصویب رسید و مقرر شد پیشنهادات نمایندگان در نشست آتی مورد بررسی قرار گیرد.
منادی تصریح کرد: بر اساس این طرح، دولت موظف است در طول سال تحصیلی 1399 - 1400 استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد. 
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال 1399، حداکثر تا پایان مهرماه سال 1399 تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی بصورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.
رتبه بندی فرهنگیان به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد
وی، دستور کار بعدی کمیسیون را بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان برشمرد و ادامه داد: دولت در این طرح مکلف است ظرف 6 ماه آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند. در ماده 63 قانون برنامه ششم دولت موظف است نسبت به اجرای نظام رتبه بندی اقدام کند.
منادی سفیدان تصریح کرد: همچنین آقای ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز از اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون علمی و اجتماعی هیأت دولت خبر داد و گفت: به همین دلیل این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش ارجاع شد تا لایحه دولت طی روزهای آتی ارسال شود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: هدف کمیسیون از این اقدام پیش بینی اعتبارات لایحه رتبه بندی در بودجه 1400 است.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7