کد خبر: 15756| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۱۶۲۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سالروز شهادت ایشان (۱۳ دی) در تقویم‌های رسمی کشور را تصویب کرده و نام این شهید در تقویم رسمی کشور درج می‌شود.
دکتر سید عباس صالحی روز سه‌شنبه در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم درباره درج نشدن نام حاج قاسم سلیمانی در تقویم سال جاری گفت: سال گذشته با فاصله کمی از شهادت حاج قاسم سلیمانی (۱۳ دی) در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بحث مطرح و نام شهید سلیمانی در سالروز شهادت ایشان در تقویم سال قرار گرفت. اما معمولا تقویم های هر سال از مهر یا آبان آماده و در دی‌ماه تولید می شود، لذا نام سردار شهید سلیمانی در تقویم سال ۱۴۰۰ خودش را نشان می دهد.

سامانه سبد قرآنی؛ تجمیع محصولات قرانی
دکتر صالحی همچنین درباره مطالب مطرح شده در  جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآنی گفت: محور های مختلفی در این جلسه ارائه شد و محل گفت و گو قرار گرفت. یکی از دستاوردهای خوبی که امروز رونمایی شد و می تواند مبنایی برای اتفاق های خوب در فضای کشور باشد سامانه سبد قرآنی بود.
این موضوع که محصولات قرآنی ما در شاخه‌های مختلف تجمیع شده و قابلیت ارتباط با مخاطبان خود را پیدا کند و هم تولید کنندگان و توزیع کنندگان و هم  مصرف کنندگان حوزه محصولات قرآنی بتوانند در یک ارتباط سریع از این سامانه بهره های خود را ببرند، نکته مهمی است.
دکتر صالحی ادامه داد: رونمایی از این سامانه به اتفاقات خوب قرآنی کمک می کند که ما هم نقطه‌های قوت خود را بیابیم و هم این که نقطه های خلا در کجا قرار دارد تا نسبت به نقطه قوت تقویت های لازم انجام شود و نسبت به نقاط ضعف نیز کارهای لازم انجام شود.
وی افزود: بحث دیگر امروز آیین نامه جامعی بود که ستاد عالی مسابقات قرآن کریم ارائه کرد با این نگاه که مسابقات قرآنی داخلی و حضور در فضای بین‌المللی فرصتی را در حوزه های مختلف حفظ، قرائت و معارف قرآنی ایجاد می‌کند که در یک رقابت خوب در یادگیری و انتقال متن قرآن و معارف قرآن مجموعه شرکت کنندگان با حضور خود تاثیرگذاری های قابل توجهی دارد.
دکتر صالحی افزود: در این آیین‌نامه کمک شده به اینکه بتوانیم بهره‌وری بیشتری از جریان مسابقات داخلی و بین المللی قرآن پیدا کنیم که امروز نیز مورد توجه اعضای جلسه بود و به تصویب رسید.
در نشست امروز از سه اثر قرآنی از جمله کتاب ترکش دوست‌داشتنی، نخستین فونت رایانه‌ای مصحف شریف و سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7