کد خبر: 15504| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۹ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۹۰

رئیس رسانه ملی از مستندسازان خواست با توجه به تغییرات در هیئت حاکمه آمریکا شیوه برخورد و بدعهدی این کشور با توافقنامه‌ای بین‌المللی با ایران را به‌درستی تبیین کنند، زیرا دولت بعدی در آمریکا به خوبی با شیوه‌های جنگ نرم و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی آشناست.
دکتر علی عسکری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند که با حضور مستندسازان، معاون سیما و جمعی مدیران شبکه مستند برگزار شد، گفت: این روزها با آمریکایی طرف هستیم که در برجام، ظلم بزرگی به ایران کرد. درحالی‌که ایران همه تعهدات خود را در برجام انجام داد، آن‌ها با نهایت ناجوانمردی تحریم‌ها را علیه کشورمان تشدید کردند و به اوج رساندند.

وی خطاب به مستندسازان افزود: امروز که تغییراتی در آمریکا با رفتن ترامپ در حال رخ دادن است، مستندسازان سیاسی باید پا به میدان بگذارند و بگویند که ما چگونه به عهد خود وفادار ماندیم، اما آن‌ها چه بدعهدی‌ها کردند؛ زیرا گروهی که بعد از ترامپ بر سرکار خواهد آمد، بدتر از اوست و به‌واسطه آشنایی با شیوه‌های جنگ نرم و تأثیرگذاری بر افکار عمومی ممکن است خطرناک‌تر هم باشد.

علی عسکری با گرامیداشت یاد شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور گفت: این شهید بزرگوار عمر خود را برای اعتلا و قدرت ایران در پهنه علم و دانش صرف و جان خود را در این مسیر فدا کرد. آمریکا و صهیونیست‌ها خون پاک او را بر زمین ریختند، اما این بزرگان بزرگ‌ترین آمالشان شهادت در راه خداست و همکارانش قطعاً راه او را ادامه می‌دهند.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از مستندسازان پیشکسوت و جوان که در میدان مستندسازی ایستاده‌اند، از مستندسازان به‌عنوان هنرمندانی یاد کرد که اهل اندیشه و تفکر هستند.

وی بر ریشه داشتن مستند در فطرت و احساسات انسانی گفت: فلسفه مستند، ریشه در فطرت انسانی دارد، زیرا انسان می‌خواهد پدیده‌های پیرامونی را به بهترین شکل درک کند.

علی عسکری با بیان این‌که شبکه مستند تلاش دارد مستندسازی در کشور را رشد دهد و اعتلا بخشد، گفت: شبکه مستند خط‌الرأس تلاش‌های همه بخش‌های صداوسیما در این حوزه است؛ سیاست ما این است که مستندهای فاخر نیز حتما در شبکه‌های اصلی و عمومی‌پخش شوند.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر حمایت کامل صداوسیما از فرآیند مستندسازی در کشور و گستردگی گونه‌های مستند گفت: باید تولید مستند در تراز جهانی را در دستور کار قرار دهید تا بتوانیم به هر زبانی آن را ترجمه و عرضه می‌کنیم، دیده و پسندیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که اکنون کشور با جنگ شناختی، نرم و رسانه‌ای مواجه است، گفت: باید به‌خوبی بتوانیم با این جنگ که پایه‌های آن بر تخریب، شایعه، سانسور و بایکوت خبری استوار است، مقابله کنیم.

علی عسکری در این حوزه، تولید مستندهای فاخر تاریخی را که عظمت ایران در دوران مختلف در آن‌ها به نمایش درمی‌آید و شیوه‌های استعماری غرب را برای عقب نگه‌داشتن کشور فاش می‌سازد، راهگشا خواند و گفت: این دوربین هوشمند مستندساز است که می‌تواند همه لایه‌های تاریخ را بگردد. دست‌به‌کار شوید تا روایت خود را از تاریخمان به‌درستی ارائه دهیم. باید این قصور را جبران کنیم و با مقایسه تاریخ گذشته و امروز، نشان دهیم که چه آینده سراسر امیدی پیش روست.

رئیس رسانه ملی همچنین خواستار تولید مستندهای فاخر در حوزه‌هایی شد که به فرهنگ تولید، کارآفرینی و خوداتکایی در کشور کمک کند و تصریح کرد: برای نمونه، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز تولید فکر، اندیشه و فناوری می‌کنند، می‌تواند دستمایه تولید مستندهای فاخر و ارزشمندی باشد. در همین‌جا اعلام می‌کنم هر کس به سمت تولید مستند فاخر برای شرکت‌های دانش‌بنیان برود، ما از او حمایت می‌کنیم.

وی همچنین خواستار در نظر داشتن تولید مستندهایی شد که شرایط کرونایی امروز جامعه را مدنظر داشته باشند و با توجه به اینکه هرروز در کشور هم‌وطنان بسیاری را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهیم، گفت: باید به‌فوریت مستندهای شادی‌آفرین، نشاط‌بخش و امیدآفرین را برای مواجهه با آثار روانی و اجتماعی این بیماری تولید کنیم.

منبع:روابط عمومی رسانه ملی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7