کد خبر: 14643| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۴۱

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در ستاد مرکزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با رییس و معاونین سازمان صدا و سیما دیدار و گفتگو کرد و از همکاری شبانه روزی رسانه ملی خبر داد.
در این دیدار دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ضمن درود بر روح شهدای مدافع حریم و حرم و شهدای عزیز مدافع سلامت و با اشاره به همکاری شبانه­ روزی رسانه ملی گفت: با همراهی و همیاری رسانه ها به ویژه رسانه ملی در همه این ایام  هیچ گاه در نظام سلامت احساس تنهایی نکردیم.
 
وفاق و همدلی در بسیج ملی مقابله با کرونا مشابه دوران دفاع مقدس است
 
وزیر بهداشت ضمن اشاره به وفاق ملی کم نظیری که در همه ماه های اخیر در بسیج ملی مقابله با کرونا شکل گرفت این وفاق و همدلی را مشابه دوران دفاع مقدس توصیف کرد.
 
دکتر نمکی افزود: از ابتدای انتشار این ویروس تمهیدات لازم برای شکل گیری یک خط دفاعی در کشور شکل گرفت و به رغم تحریم­های ظالمانه علیه مردم ایران هیچ گاه آن فجایعی که بعضا در پشت در بیمارستان های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مشاهده شد در این سرزمین مشاهده نشده و هیچ فردی در ایران به علت مشکلات اقتصادی، سن و جنس و نژاد و ملیت معطل درمان و اقدامات حمایتی نشده است.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: همدلی مومنانه، عشق و محبت و ایثار این دوران سخت را تاحدی بر همکاران ما تا امروز هموار کرد.
 
دکتر نمکی خاطرنشان ساخت: این ویروس منحوس ویروس هزار چهره ای است که شاید سال های سال همراه ما باشد، به نوعی تداعی کننده شتر گاو پلنگی است که علیرغم گرفتاری های ایجاد شده، درس هایی برای جهان بشریت داشت و نشان داد که موجودی کوچک و ظاهرا حقیر چگونه می تواند جهان را دچار بحران کند، دوم این که آموخت که غنی بودن و ثروتمند بودن لزوما سد دفاعی در مقابل آن نیست و سوم آن که درس داد که در اوج ادعای دانایی کماکان بشر در مقابل مجهولات بسیاری نادان بشمار می رود.
 
وزیر بهداشت عنوان کرد : صدا و سیما و رسانه های گروهی در ارتقای آموزش سلامت و سواد سلامت جامعه بخصوص در روزهای نخست و در مقابل فضای وحشت و هراس اجتماعی ایجاد شده نقشی بسیار موثر در هراس زدایی از جامعه داشت و در ایجاد یک آرامش نسبی در فضای افکار عمومی نقش موثری داشت و در ادامه راه در آموزش پیشگیری در نوروز و ماه مبارک رمضان و به دنبال آن سفرهای تابستانی و به ویژه ایام ماه محرم خوراک لازم برای در خانه ماندن و رعایت پروتکل­ها را فراهم کرد و بی اغراق و صادقانه موجب دلگرمی بود.
 
دکتر نمکی ضمن تقدیر مجدد از مسئولان و همکاران رسانه ملی تاکید کرد: کماکان یک راه شاید دراز نپیموده را پیش رو داریم شاید این زمان فراتر از دو سال باشد و البته پیمودن این مسیر با کمترین عوارض نیازمند همدلی و وفاق است. امیدهای بسیاری وجود دارد چه در حوزه واکسن و چه در حوزه درمان و امیدواریم همه دنیا به نتایج موثری در این زمینه است پیدا کند ولی در این شرایط ادامه مسیر همراه با آموزش مستمر و رعایت پروتکل­ها در عین استمرار ابعاد مختلف حیات اجتماعی بسیار موثر خواهد افتاد.
 
دکتر نمکی در پایان از زحمات و تلاش­های صادقانه سازمان صدا و سیما در به تصویر کشیدن حماسه بزرگ ملی که مدافعان سلامت در سراسر کشور آفریدند تمجید کرد و اظهار امیدواری کرد این صحنه های بیاد ماندنی و صف ناپذیر برای تاریخ این ملت و این سرزمین با تلاش همکاران رسانه جاودانه بماند.
 
گفتنی است در این دیدار که معاون کل وزارت بهداشت و معاونین توسعه، دانشجویی و فرهنگی، بهداشتی و رییس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین معاونین سیاسی، سیما، استان ها، صدا، برون مرزی و مدیران شبکه سلامت سیما و رادیو سلامت و روابط عمومی سازمان صدا و سیما حضور داشتند رییس سازمان صدا و سیما با تقدیر از تلاش و مجاهدت های مدافعان سلامت از زحمات شبانه روزی و خالصانه وزیر بهداشت و معاونان و مدیران این وزارتخانه تمجید کرد و به اهمیت نقش رسانه و لزوم تعامل و همدلی و هم افزایی نظام سلامت و رسانه ملی پرداخت.

منبع:وبدا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7