کد خبر: 15824| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۴ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۴۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۷۶

رئیس رسانه ملی گفت: شهید سلیمانی مظهر ایمان، تقوا و توکل بود و یک عمر در مکتب امام و رهبری تلاش کرد. هم در فرماندهی دفاع مقدس موفق بود و هم در فرماندهی نیروی قدس، اقدامات راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد.
دکتر علی عسکری در ابتدای سخنان خود با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران و تمام آزادگان جهان و همچنین تسلیت رحلت آیت الله مجاهد حضرت آیت الله مصبح یزدی به ملت ایران  و حوزه های علمیه و روحانیت معزز شیعه و جهان اسلام، افزود:  شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر ایمان و تقوا و توکل بود و یک عمر تلاش کرد و در خدمت امام و مکتب امام در خدمت رهبر انقلاب و مکتب ایشان بود، چه زمانی که در دفاع مقدس به عنوان فرمانده شجاع، مومن و مخلص تلاش کرد و چه در زمانی که به عنوان فرمانده نیروی قدس منسوب شد و در آن دوران اقدامات راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد.  
رئیس رسانه ملی و رئیس همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی گفت: این همایش با هدف ترغیب دانشجویان و دانش پژوهان برای تحقیق در خصوص سردار جاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ما برگزار شده است و دستاورد آن برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تربیت جوانان برای آینده موثر خواهد بود.
دکتر علی عسکری خاطرنشان کرد: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم آیه « و من يتق الله يجعل له مخرجا و يرزقه من حيث لا يحتسب و من يتوكل علي الله فهو حسبه ان الله با امره قد جعل الله لكل شيئا قدرا » در ذهنم آمد، یعنی کسی که اهل تقوا باشد خدا برای او درها را می گشاید، او متقی و اهل نقوا بود، ایمان یعنی یک پدیده درونی اما تقوا چیزی است که حرکت انسان به مقتضای ایمان انجام شود و او متقی بود.
رئیس سازمان صدا و سیما افزود: سردار سلیمانی هم مومن بود و هم بر حسب مقتضای ایمانش عمل می کرد و پهنه وجودش از این زیبایی بهره می برد و خداوند این راه را بر او گشود و به او رزقی بی پایان داد و دید که چگونه انسانی که خودش تلاش می کرد ناشناخته باشد چگونه او را به ملت ایران و همه جهانیان شناساند و الی تا آخر او توکل به خدا داشت و خدا امرش را جاری کرد و این آیه در ذهن من خطور کرد.
همایش علمی«رسانه و مکتب سلیمانی» با همکاری دانشگاه صدا و سیما با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی و جمعی از چهره ها و شخصیت های علمی و فرهنگی آغاز به کار کرد.
در این همایش دو روزه شخصیت های علمی کشور در عرصه رسانه، دیپلماسی عمومی و جنگ نرم ضمن ارائه مقاله با موضوعات مکتب سلیمانی و دیپلماسی رسانه ای، مکتب سلیمانی و قدرت نرم ، مکتب سلیمانی و مقاومت رسانه ای، مکتب سلیمانی و رسانه های مقاومت، جایگاه راهبردی هنر و رسانه در نگاه شهید سلیمانی، بازنمایی ابعاد شخصیت شهید سلیمانی در رسانه ها داخلی و بین المللی، نقش فضای مجازی در بازنمایی شخصیت شهید سلیمانی، بایسته های تولیدات رسانه ای در بازنمایی شخصیت شهید سلیمانی، شبکه های اجتماعی و شهادت شهید سلیمانی، الگوسازی رسانه ای از سبک زندگی شهید سلیمانی، نشانه شناسی و نماد شناسی شخصیت شهید سلیمانی و تحلیل گفتمان و ادبیات شهید سلیمانی سخنرانی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی ، غلامعلی حداد عادل ، فرزندان شهدا و سردار صفوی از مهمانان ویژه آیین هستند.
رونمایی از کتاب زندگی نامه خودنوشت شهید سلیمانی 
رونمایی از کتاب زندگی‌نامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی با عنوان از چیزی نمی ترسیدم مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب از برنامه های همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی است .
کتاب زندگی‌نامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب شده است نخستین اثر چاپ شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» محسوب می‌شود و شامل دست نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه‌ی مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است.
کتاب «#از_چیزی_نمی_ترسیدم» در دو بخش نوشتار و دست‌نوشت، ۱۳۶ صفحه دارد و با قیمت ۲۲ هزار تومان از هفته آینده به صورت رسمی در کتابفروشی‌های سراسر کشور قابل تهیه خواهد بود.
برگزاری نمایشگاه عکس، تولیدات رسانه دانشجویی، میزگردهای رادیویی و تلویزیونی و برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوعات رسانه ای همچون فیلم کوتاه، فیلم نامه نویسی و مستند از دیگر برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.
بصیرت افزایی رویکرد رسانه ای سردار سلیمانی
رئیس کمیته علمی همایش رسانه و مکتب سلیمانی بصیرت افزایی را رویکرد رسانه ای سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برشمرد.
آقای پیمان جبلی ( معاون برزون مرزی صدا و سیما) ، گفت: از آنجا که شهید سلیمانی افتخار ملی و الگویی برای ایران در حال و آینده است باید ابعاد این الگو که به عنوان یک مکتب به نسل های آینده معرفی شود.
وی افزود: رسانه ملی به عنوان فراگیرترین رسانه محور مقاومت با مأموریت های داخلی و بین المللی وظیفه و هدف خود را در زمینه معرفی بعد رسانه ای مکتب سلیمانی پذیرفته است.
آقای جبلی اضافه کرد: سردار سلیمانی شجاعت، شهامت، آگاهی، پیش بینی و آینده نگری داشت و این ابعاد از نظر رسانه ای بسیار قابل توجه است.
وی با بیان اینکه رئیس رسانه ملی بر رویکرد علمی به بعد رسانه ای در مکتب شهید سلیمانی تأکید دارد، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری همایش علمی مکتب سلیمانی از چند ماه پیش آغاز شده و خوشبختانه با استقبال قابل قبولی متناسب با زمان فراخوان برخوردار شده است.
رئیس کمیته علمی همایش رسانه و مکتب سلیمانی درباره موضوعات این همایش افزود: مکتب سلیمانی و دیپلماسی رسانه ای، مکتب سلیمانی قدرت نرم، مکتب سلیمانی مقاومت رسانه ای، مکتب سلیمانی رسانه های مقاومت، جایگاه راهبردی هنر و رسانه در نگاه شهید سلیمانی، بازنمایی ابعاد شخصیت شهید سلیمانی در رسانه های داخلی و بین المللی، نقش فضای مجازی در بازنمایی شخصیت شهید سلیمانی، الگوسازی رسانه ای از سبک زندگی شهید سلیمانی و همچنین شبکه های اجتماعی و بازنمایی شهادت شهید سلیمانی از جمله محورهای این همایش دو روزه است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7