کد خبر: 13807| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۳۰

رئیس رسانه ملی با حضور در وزارت بهداشت به دکتر نمکی و همکاران نظام بهداشت و درمان کشور، به خاطر مقابله با ویروس کرونا و خدمت به مردم خدا قوت گفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در این دیدار، از تلاش‌های رسانه ملی برای اعتلای آگاهی مردم در پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تبیین و تجلیل از خدمات کادر درمان کشور به عنوان مدافعان سلامت، قدردانی کرد و به عملکرد رسانه ملی نمره ۲۰ داد.
نمایش جهاد مقدس کادر درمان
آقای علی عسکری، در این دیدار با قدردانی از تلاش جهادگونه همه جهادگران عرصه سلامت کشور گفت: ما در رسانه ملی، از طریق گزارش‌ها، فداکاری همه کادر درمانی کشور را ثبت و ضبط کردیم و از نزدیک شاهد تلاش این وزارتخانه بودیم و سعی کردیم با به نمایش گذاشتن این مجاهدت‌ها، از این جهاد مقدس قدردانی کنیم.
رئیس رسانه ملی با یادآوری همراهی صداوسیما با وزارت بهداشت از اولین روز‌های شیوع بیماری کرونا افزود: نقش صداوسیما به عنوان رسانه عمومی برای همراهی با مردم و تبیین تدابیر این وزارتخانه برای پیشگیری و مهار این بیماری از ابتدا معلوم شد.
وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: همگرایی و منش و روش مهربانانه شما موجب شد رسانه ملی به خوبی نقش خود را ایفا کند و حاصلش اتحاد در کشور برای مقابله با این بیماری بود.
آقای علی عسکری با بیان اینکه در دوره تشدید مجدد این بیماری نیز باید به مدد همین وفاق و همدلی برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با این وضع داشته باشیم، تصریح کرد: صداوسیما آمادگی دارد در همه زمینه‌ها با این وزارتخانه همکاری کند و عمیق‌تر و هنرمندانه‌تر ۱۳۰۰ دستورالعملی را که برای مشاغل مختلف نوشته شده است را برای مردم بیان کند تا جلوی سیل رجوع مردم به بیمارستان‌ها گرفته شود.
رئیس رسانه ملی پیشنهاد داد کمیته کاری متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت و برنامه‌سازان خبره و باتجربه در این باره تشکیل شود تا بتوان این پیام‌ها را با زبان هرچه نافذتر به مردم رساند.
وی با تأکید بر اینکه نظارت در رعایت این دستورالعمل‌ها در مشاغل مختلف بسیار با اهمیت است، گفت: با وجود اینکه به نوعی این نظارت در برنامه‌های رسانه ملی تاکنون شکل گرفته است، اما می‌توانیم هم نظارت مردمی را بیدار کنیم و هم پس از ابلاغ دستورالعمل ها، سرزده به میان مردم برویم و از میزان رعایت آن گزارش دهیم.
آقای علی عسکری با بیان اینکه سبک زندگی مردم در این اوضاع باید تغییر کند، افزود: ما می‌توانیم درباره سبک زندگی کار کنیم و اگر این اوضاع تداوم داشت وضع را تغییر دهیم.
وی افزود: درباره روایت فتح و حماسه کادر درمان، پس از سخنان مقام معظم رهبری درباره کرونا و خدمات تیم درمانی کشور، معاونت‌های برنامه‌ساز در حال طراحی چه در زمینه سریال‌سازی، و چه مستندسازی هستند.

رسانه ملی، همراه‌ترین یار در دوران کرونا
وزیر بهداشت نیز در این دیدار، رسانه ملی را یکی از همراه‌ترین یاران صمیمی این وزارتخانه و همکارانش در ایام نفس‌گیر شیوع بیماری کرونا دانست و بزرگ‌منشی، همراهی، دلسوزی و وفاقی را که میان این وزارتخانه و سازمان صداوسیما به وجود آمد، مایه دلگرمی کادر درمان کشور خواند.
آقای نمکی گفت: رسانه ملی چه در اعتلای دانش و آگاهی در مردم درباره این بیماری، چه بیان خدمات وزارت بهداشت و چه درباره دوراندیشی برای راه‌های مقابله با این بیماری، یکی از زمینه‌سازان اصلی توفیق کشور در پیشگیری و مقابله با کرونا بود.
 
نمره 20 به رسانه ملی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این همدلی رسانه ملی نمره ۲۰ داد و تصریح کرد: همه بخش‌های رسانه ملی خصوصا شبکه خبر و شبکه سلامت که همواره در کنار ما بودند، تلاش کردند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.
وی افزود: در طول مدت شیوع بیماری در کشور، هر رایحه‌ای از مهربانی و دوستی که از دستگاهی می‌آمد، ما نفس تازه‌ای می‌گرفتیم و این نسیم به شکل اعلا از صداوسیما احساس می‌شد.
 
روحیه جهادی ما تجربه ای از زمان دفاع مقدس بود
دکتر نمکی از تلاش‌ها برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به عنوان اتفاق حماسی بزرگ یاد کرد و گفت: عاملی که همکاران مرا در همه بخش‌های بهداشت و درمان کشور در مقابل هجمه سنگین بیماری و عوامل دیگر نگه می‌داشت، نه پول و امکانات، بلکه روحیه جهادی بود که از تجربه ذی‌قیمت هشت سال دفاع مقدس برجای مانده است.
وی افزود: پزشکان و پرستاران و کادر درمان ما در این وضع مثل پروانه در آتش سوختند و لحظه‌ای از کنار مردم نرفتند.
 
هیچ بیماری بدون تخت نماند
وزیر بهداشت سپس از ظرفیت و آمادگی این وزارتخانه هنگام روبرو شدن با این بیماری یاد کرد و گفت: از افتخارات ما این است که در این مدت با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌های کشور هیچ بیمار کرونایی بدون تخت در بیمارستان نبود و هیچ بیماری اولویت‌بندی نشد و هیچ بیماری به علت بی‌بضاعتی پشت در‌های بیمارستان در هیچ نقطه‌ای از کشور نماند.
 
فریب دشمن را با همدلی از بین بردیم
وی با ذکر تلاش‌های رسانه ملی در پیشگیری و درمان این بیماری افزود: آنچه صداوسیما به عنوان مهم‌ترین اهرم اطلاع‌رسانی در این باره انجام داد، به یادماندنی است و ما توانستیم با اعتماد عمومی که در سایه همدلی با این سازمان به‌وجود آمد، درست‌ترین آمار را به مردم بدهیم لذا همین موضوع موجب شد فریب و نیرنگ رسانه‌های بیگانه کمرنگ شود و ضریب اعتماد به رسانه ملی افزایش یابد.
سکان‌دار سلامت کشور سپس از صداوسیما خواست آنچه را در این باره بر تارک تاریخ حماسی کشور در مقابله با این بیماری نقش بسته است، به زیبایی به تصویر بکشد و به دنیا نشان دهد که ایران چگونه در زمان تحریم و با هزاران فشار ناشی از آن توانست اروپا و آمریکا را به نسبت یک به پنج عقب بزند.
 
کمتر از 60 روز تولیدکننده ماسک شدیم
آقای نمکی با یادآوری اینکه ایران توانست در کمتر از ۶۰ روز به جای واردکننده، تولیدکننده ماسک باشد، از رسانه ملی خواست این غیرت ملی را در همه بخش‌های کشور و همراهی مردم با کمال دقت و وسواس به تصویر بکشد و بدون ارائه پیام‌های تکراری و بزرگ نمایی پیامد‌های این بیماری، با شیوه‌های هنرمندانه تاب‌آوری مردم را در این باره بالا ببرد و بدون وحشت افزایی، عادی انگاری را در مردم از بین ببرد.
وی با بیان اینکه باید به راهکار مشترکی برای اطلاع‌رسانی و اگاهی بخشی هرچه بهتر برسیم، گفت: هیچ ضربه‌ای برای اقتصاد کشور کاری‌تر از مزمن شدن این بیماری نیست؛ ضمن اینکه اضطراب از بیماری هم اقتصاد ما را تهدید می‌کند.

وزیر بهداشت همچنین از آمادگی این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری مادی و معنوی چه در ساخت سریال، چه مستند‌ها و برنامه‌هایی برای بیان حماسه کادر درمان کشور در دوران کرونا خبر داد و افزود: در ثبت و ضبط این حماسه‌ها دوربین‌ها باید سر صحنه باشند و ما از صداوسیما خصوصا در مراکز استان‌ها می‌خواهیم با حضور در این صحنه‌ها روایت درستی از تلاش همه همکاران ما در سراسر کشور برای مردم داشته باشند.
وی افزود: دوربین‌ها را با این آدم‌های عاشق برای به تصویر کشیدن تلاش این کادر درمانی که مثل پروانه دور بیماران می‌چرخند، همراه کنید.
 
مرجعیت خبری رسانه ملی در اوضاع کرونایی
در ادامه این نشست، آقای مجید آخوندی، معاون سیاسی رسانه ملی نیز با ارائه گزارشی از مرجعیت خبری رسانه ملی در دوران شیوع این بیماری گفت: اصل کار، زحمات تیم درمان و پزشکی کشور بود و ما بخشی از این زحمات را منعکس کردیم.
وی با اشاره به نظرسنجی درباره مرجعیت خبری رسانه ملی درخصوص کرونا افزود: صداوسیما بیش از ۸۱ درصد برای مردم مرجعیت داشت و شاخص میزان اعتماد مردم به صداوسیما در این باره ۶۲ درصد بود که با فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای فاصله بسیاری داشت.
معاون سیاسی رسانه ملی با یادآوری تلاش رسانه ملی در روز‌هایی که هنوز این بیماری به کشور وارد نشده بود و همراهی با وزارت بهداشت گفت: از زمان بروز اولیه این بیماری اطلاع‌رسانی فعال را در دستور کار قرار دادیم و همه اخبار را به گونه‌ای که آرامش روانی مردم و اعتماد آن‌ها به تیم درمان حفظ شود به اطلاع رساندیم.
وی افزود: ما در برقراری ارتباط مردم با ستاد پیشگیری و درمان کرونا، آموزش فاصله‌گذاری، تهیه ماسک و مواد بهداشتی دیگر بالارفتن اعتماد مردم به نظام پزشکی، تبیین زیرساخت‌های درمانی کشور و بیان مهارت تیم درمان تلاش کردیم و با روایت رسانه‌ای به شکل مطلوب در چارچوب مصوبات ستاد که مبنای حرکت ما بود، اقدام کردیم.
آقای آخوندی مقابله با سمپاشی رسانه‌های بیگانه را از اقدامات دیگری خواند که رسانه ملی در دستور کار داشت و گفت:، چون هم تیم درمان به خوبی کار کرد و هم ما توانستیم به خوبی اطلاع رسانی کنیم، دست رسانه‌های بیگانه بسته شد و نتوانستند کاری از پیش ببرند.
وی سپس به دور جدید شیوع بیماری اشاره کرد و افزود: از هفته گذشته حساسیت مردم را بالا بردیم تا بیشتر موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری را رعایت کنند و با ارائه گزارشی از همه‌گیری این بیماری در جهان کوشیدیم ضمن کم کردن از نگرانی‌های مردم، آموزش دهیم مراقبت‌هایشان را بیشتر کنند.
 
اعتماد بیش از 80 درصدی مردم به صداوسیما
آقای علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌ها مردم بالای ۸۰ درصد به صداوسیما اعتماد دارند گفت: با همراهی با صداوسیما در زمان شیوع اولیه بیماری، از طریق اطلاع رسانی و آموزش توانستیم زنجیره انسانی انتقال کرونا را قطع کنیم و تعداد مبتلایان را به حداقل برسانیم.
وی افزود: صداوسیما در روز‌های اخیر که بیماری دوباره اوج گرفته، عالی عمل کرده است که اثر آن در روز‌های آتی مشخص می‌شود.
معاون بهداشت وزیر بهداشت از سیاست‌های جدید این وزارتخانه برای مقابله با بیماری سخن گفت و تصریح کرد: ما برای ۱۳۰۰ شغل دستورالعمل‌هایی وضع کرده‌ایم و نظارت بر اجرای آن نیز از اقدامات دیگر ما است که بدون کمک مردم و همکاران ما در سانه ملی ممکن نخواهد شد.
 
110 روز ارتباط زنده مستمر
آقای کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و سخنگوی سابق وزارت بهداشت نیز در این دیدار با اشاره به ۱۱۰ روز ارتباط مستمر با شبکه‌های رسانه ملی، گفت: انصافا این زحمات رسانه ملی جای قدردانی و دست مریزاد گفتن دارد.
وی ازبرنامه «زنگ سلامتی» شبکه سلامت سیما که پیش از شناسایی اولین بیمار در کشور به این بیماری پرداخت و برنامه «مثبت کرونا» یاد کرد و از رئیس رسانه ملی خواست در صورت امکان طرح ایجاد تحریریه سلامت را در سازمان صداوسیما بررسی کند.
 
رسانه ملی، همراه مردم در روزهای خانه‌نشینی
سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی این وزارتخانه نیز از روز‌های همراهی رسانه ملی با مردم در روز‌های خانه نشینی یاد کرد و گفت: در این دوران مردم بخش عمده‌ای از اوقات فراغتشان را با برنامه‌های صداوسیما سپری کردند.
 
همراهی بی‌سابقه
آقای قاسم جان بابایی، معاون درمان این وزارتخانه نیز همکاری رسانه ملی با وزارت بهداشت را در تاریخ کشور بی‌سابقه خواند و خواستار استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تقویت فرهنگ‌هایی نظیر نگهداری از سالمندان در خانواده و ... شد.

منبع:روابط عمومی رسانه ملی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7