کد خبر: 14838| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۰ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۵۸

پارک علم و فناوری گلستان در شهرک صنعتی آق‌قلا میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد تا با افتتاح مرکز نوآوری گرگان، راه بر توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری این استان هموار شود.

سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز نوآوری گرگان، به حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گلستانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول فعالیت در بخش های گوناگون هستند که نتایج فعالیت این شرکت ها به مرور زمان برای جامعه ملموس شده است.
 
وی با بیان این‌که دانش‌بنیان یک فرهنگ عمومی است که باید در متن جامعه رسوخ کند افزود: تلاش کردیم زیست‌بومی ایجاد شود تا بخش‌های گوناگون استان، روی جوان و خلاقیت‌هایش سرمایه‌گذاری کند. تمام تلاش و انتظارمان این است فرهنگ‌ دانش‌بنیان که همان ایده‌پروری است، ترویج شود و ایده نوآورانه به محصول، خدمت و ارزش افزوده برسد.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان، از ملموس بودن حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، به خوبی بر پهنه اقتصاد کشور نقش‌آفرین شده‌اند و اثربخشی این کسب‌وکارها در حل مشکلات جامعه و خلق ارزش افزوده قابل مشاهده است. این پیوند میان کسب‌وکارها و زندگی مردم باید با فرهنگ سرمایه‌گذاری روی ایده‌های خلاق جوانان و مساعد کردن محیط برای ماندگاری او در محیط بومی استان ناگسستنی شود.
 
 
افزایش زیست‌بوم نوآوری استان گلستان
 
مرکز نوآوری گرگان جزو مصوبه‌های سفر سال پیشین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان گلستان بود و در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع تاسیس شد. اکنون این فضا به هزار و ۲۰۰ مترمربع افزایش یافته است.
 
زیرساختی برای 8 شرکت دانش‌بنیان
در این مراسم همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسناد اراضی و زمین‌های هشت شرکت را برای توسعه و ساخت در پارک علم و فناوری گلستان واقع در شهرک صنعتی آق‌قلا به مدیران این شرکت‌ها اهدا کرد.
 
این زمین‌ها ۱۶ هزار مترمربع مساحت دارند که ۱۰ هزار مترمربع آن به هشت شرکت دانش‌بنیان واگذار شده است و مابقی آن به توسعه زیرساخت‌های اولیه و مورد نیاز پارک فناوری گلستان اختصاص خواهد یافت.
 
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری پس از این مراسم از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری گرگان و پارک علم و فناوری گلستان بازدید کرد.
۳۶ شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری و ۹۵ هسته نوآور درمرکز رشد واحدهای فناور این پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند.
همچنین  ۳۱ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان در حوزه تجهیزات و مواد، ۱۷ درصد در حوزه کشاورزی، غذایی و صنایع وابسته، ۱۴ درصد در حوزه الکترونیک و کنترل، ۱۱ درصد در حوزه داروهای شیمیایی، ۹ درصد در بخش نرم‌افزار، ۶ درصد در حوزه گیاهان دارویی، ۶ درصد در حوزه مواد پیشرفته مواد شیمیایی و پلیمیری و ۶ درصد نیز در حوزه زیست‌فناوری خدمات و محصولاتشان را به جامعه عرضه می‌کنند.
 
ستاری پس از افتتاح مرکز نوآوری گرگان، در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان حاضر شد و ضمن مشاهده روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، با فعالان فناور این واحدها به گفت‌وگو نشست.
 
 
از افتتاح شبکه تلویزیونی تا راه‌اندازی مرکز نوآوری سلامت
 
ستاری در ادامه سفر یک روزه خود به گلستان همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانشگاه‌آزاد اسلامی گرگان به ویژه در زمینه پرورش گیاهان زینتی و دارویی و برخی دستاوردهای دیگر این دانشگاه بازدید کرد و در جریان روند توسعه و پیشرفت شرکت‌ها و همچنین مشکلات آن‌ها قرار گرفت.
 
 
همچنین با حضور ستاری از نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور رونمایی شد. این شبکه تلویزیونی با هدف توسعه فرهنگی و اقتصادی روستاها سعی دارد با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاییان و با محوریت "فرهنگ روستا" به تولید برنامه‌ها و محتوای فرهنگ‌ساز و ترویجی بپردازد.
 
این شبکه تلویزیونی در راستای شعار «رونق و جهش تولید» با مجوز رسمی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‎های صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر پارک علم و فناوری و مرکز رشد واحدهای فناور گلستان راه‌اندازی خواهد شد.
 
در ادامه سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان گلستان، مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان افتتاح می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید. همچنین تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق گلستان امضا می‌شود.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7