کد خبر: 14228| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ مرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۷۰

دبیر شورای نگهبان گفت: همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم.
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۲۲ مرداد ۱۳۹۹) در جلسه این شورا با اشاره به ماه پر خیر و برکت ذی الحجه، ایام مباهله پیامبر (ص) و در پیش بودن ماه محرم گفت: ان‌شاء‌الله به برکت این ایام نورانی مشکلات از جامعه اسلامی ما و جهان اسلام رخت ببندد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به حادثه انفجار بیروت اظهار داشت: مساله انفجار در لبنان به معنای واقعی کلمه یک فاجعه دردناک بود و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی بر جا گذاشته که امیدوارم همه کشور‌های اسلامی در بازسازی و جبران خسارت‌های این کشور مقاوم کمک کنند.
ایشان تاکید کرد: اگرچه درباره علت این حادثه گمانه زنی‌هایی مطرح شده، اما مسائل مهم دیگری در این خصوص مطرح است که باید به دقت بررسی و نتیجه آن اعلام شود.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حرکت‌های مومنانه مردم کشورمان در ایام کرونا توصیه کرد که دولت و به خصوص مردم در حد توان و وسع خود به مردم حادثه دیده لبنان نیز کمک کنند.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود از پاسخ دقیق و مهم آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق درباره عزاداری محرم در شرایط کرونا تشکر کرد و گفت: ایشان به درستی و به موقع شرایط برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام کرونا را تببین کردند که بسیار راهگشا خواهد بود.
ایشان با تاکید بر اینکه همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های مختلف، نظارت داشته باشند تا عده‌ای از افراد مساله‌دار که به دنبال برگزاری مراسم محرم به روش پیش از کرونا هستند، هدایت شوند و در مسیر درست قرار بگیرند تا عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7