کد خبر: 10107| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۰۷

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تائید بیش از ۷ هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل، گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته رقابتی خواهد بود.
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به پایان مرحله بررسی شکایات داوطلبان، گفت: روزهای کاری حساس و فشرده‌ای را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم تا به تمامی شکایات داوطلبان با دقت رسیدگی کنیم.
انتخابات مجلس رقابتی است
وی تاکید کرد: تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان را با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تائید صلاحیت کنیم چرا که اگر بی دقتی در این زمینه صورت گیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد. متأسفانه سازوکار «خودنظارتی» مجلس با نام هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد.
دبیر شورای نگهبان به تأیید بیش از ۷ هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره کرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، انشاالله رقابتی و سالم برگزار خواهد شد.
نباید اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار کرد / پرهیز مسئولان از اظهارات حاشیه ساز
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در چهل سال گذشته ده‌ها انتخابات برگزار شده و امور کشور به اتکای آرای مردم اداره شده است، افزود: در همه این انتخابات‌ها مردم با اعتماد به نهادهای برگزار کننده انتخابات و شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و به سلامت انتخابات ایمان داشته‌اند. نباید با اظهارات ناصحیح، اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود. در این دوره هم اینگونه بوده و تا آخرین مرحله انتخابات و تأیید نتایج آرا نظارت شورای نگهبان ادامه خواهد یافت.
دبیر شورای نگهبان خطاب به مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، متذکر شد: همه به ویژه مسئولان و مجریان محترم انتخابات باید دقت نظر داشته باشند تا با رعایت بی‌طرفی و انجام دقیق قانون زمینه مشارکت خوب و انتخابات سالم فراهم شود و از طرح سخنان و اظهارات حاشیه‌ساز پرهیز کنند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7