کد خبر: 13769| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۴ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۴۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید روایت دقیقی از دفاع مقدس ارائه شود تا آینده کشور بالنده و تضمین شود.
جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و با حضور سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سازمان مرکزی برگزار شد.
دکتر طهرانچی با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) و قدردانی از حضور سردار کارگر در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سردار کارگر در تمامی مسئولیت‌هایی که بر عهده داشته، توانسته‌ وظایف خود را به عنوان سرباز ولایت به نحو احسن انجام دهد. نمونه بارز آن، مسئولیت ایشان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در موضوع دفاع مقدس و به پا داشتن درس‌های بزرگ جنگ تحمیلی، به نیکی انجام وظیفه کرده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه گسترده علمی در کشور، دارای بیش از یک میلیون دانشجو و بیش از صد هزار دانش‌آموز است که تلاش داریم آنها را با مفاهیم دفاع مقدس آشنا کنیم، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی در روش‌های خود نوآوری داشته باشد. ان‌شاءالله مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در انجام وظایف خود، به روش‌های نوین اقدام کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ارتباط خوب و نزدیکی با هم دارند و امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشتاز باشد؛ همانطور که این دانشگاه یک درس دو واحدی به آشنایی با دفاع مقدس اختصاص داده است. در جلسه امروز نیز در خصوص تعامل بیشتر بین این دو نهاد گفت‌وگو خواهد شد.
دکتر طهرانچی با بیان اینکه ملت ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آشنایی با دفاع مقدس و حفظ و نشر این دوران نیاز دارد، تصریح کرد: باید آثار و ارزش‌های به جامانده از دوران دفاع مقدس را برای نسل آینده به خوبی حفظ کنیم.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای نسل ما عینیت دارد، گفت: نسل ما وظیفه دارد دفاع مقدس را که تجربه کرده، برای نسل‌های جدید که این دوره برای آنها تاریخی است و لمس نکرده‌اند، عینیت بخشد. ملتی که گذشته خود را فراموش کند نیز آینده نخواهد داشت. از این جهت کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم است تا این امر تاریخی را برای جوانان حفظ کند.
دکتر طهرانچی افزود: ملتی که تاریخ و گذشته خود را نداند، نمی‌تواند آینده‌ای برای خود متصور باشد. باید روایت دقیقی از دفاع مقدس ارائه شود تا آینده کشور بالنده و تضمین شود و امروز این مسئولیت خطیر بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بحمدالله امروز ارتباط و تعامل نزدیکی با مجموعه بنباد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه پیشتاز است.
وی ادامه داد: تدریس درس دو واحد آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه آزاد در دستور کار قرار داده‌ایم که الحمدالله تاکنون دستاورد‌های خوبی داشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع نمادها و یادها از اهمیت بسیاری در رفتارسازی برخوردار است. سال تحصیلی آینده از 15 شهریورماه آغاز می شود و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با دومین هفته سال تحصیلی جدید است. از این رو باید با ابلاغ روش‌های جدید و هماهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برای این ایام برنامه‌ریزی کنیم تا یک حرکت جدید و نو شکل گیرد. تشکیل ستادی به این منظور، به ریاست دکتر رنجبر و به دبیری مهندس صالحی آرا، از مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه خواهد بود تا دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از نهادهای الگو در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس باشد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7