کد خبر: 13709| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۷ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۶۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: شهید مطهری، شهیدبهشتی و امام موسی صدر سه‌ قله اسلام‌شناسی معاصر اند؛ اسلام ناب فقاهتی، عقلانی و رحمانی.
دکتر سیدعباس صالحی در این پیام و در آستانه واقعه هفتم تیر ۱۳۶۰ افزوده است: تروریست‌های فرقه‌ای و دولتی آن سه (شهید مرتضی مطهری، شهید سیدمحمد بهشتی و امام موسی صدر) را از ما ربودند. امروز بیش از دیروز نیازمند اندیشه و نگاه‌شان هستیم.
واقعه هفتم تیر بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک منافقین بود که به کشته‌شدن هفتاد و پنج نفر از اعضای این حزب از جمله آیت الله سیدمحمد بهشتی (۱۳۰۷ تا ۱۳۶۰) منجر شد. شهید بهشتی در حوزه علمیه قم شاگرد علمایی مانند آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره)، محقق داماد و علامه طباطبایی و از معدود روحانیان تحصیل‌کرده دانشگاهی و آشنا به زبان‌های انگلیسی و آلمانی بود. در اعلامیه امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت بهشتی و یاران او آمده است: «بهشتی... مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود».
شهید مرتضی مطهری معروف به معلم شهید (۱۲۹۸ تا ۱۳۵۸) روحانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی بود. وی تالیفات زیادی در حوزه های مختلف دارد و امام خمینی (ره) در سوگ وی گفتند: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم». شهید مطهری به دست نیروهای گروهک تروریستی مجاهدین خلق ترور شد.
امام موسی صدر (متولد ۱۳۰۷) روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به ‌شمار می‌رفت. صدر ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ربوده شد. در حالی که گزارش‌هایی حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها نیز از حبس او در زندان‌های لیبی حکایت داشتند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7