کد خبر: 12516| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۹ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۸۳

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مباحث مربوط به معارف انقلاب اسلامی از مهر ماه وارد کتاب درسی دانش‌آموزان می‌شود.
حسن ملکی امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در کتاب های درسی هر گروه، درسی از محتواهایی مربوط به معارف و انقلاب اسلامی گنجانده شده است. 
وی افزود: پیش تر نیز مطالب بسیاری درباره معارف انقلاب اسلامی در کتب وجود داشت، اما قرار است در آینده قدری برنامه ریزی شده به این موضوع پرداخته شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: مباحث مربوط به انقلاب اسلامی در ۱۲ عنوان کتاب های درسی در گروه فنی و حرفه ای و کاردانش و ۱۵ عنوان در بخش نظری آورده شده است.
ملکی عنوان کرد:  این مباحث در کتاب هایی مانند دانش فنی پایه در رشته زراعت، باغبانی، دامپروری، صنایع غذایی و ماشین کشاورزی، کتاب عملیات آزمایشگاهی در رشته صنایع شیمیایی، کتاب دانش فنی پایه در رشته الکترونیک، مکانیک دریایی و متالوژی در گروه فنی و حرفه ای و کتاب های مانند آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی، تاریخ معاصر در گروه نظری آورده شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه در برخی از کتاب های درسی مطالب و متونی درباره زندگی و فعالیت های قاسم سلیمانی آورده شده است، خاطر نشان کرد: گنجانده شدن مباحث معارف انقلاب اسلامی و شهید قاسم سلیمانی با ساختار کتب درسی هماهنگ است، البته این هماهنگی در ساختار کاری دشوار بود؛ چرا که این کتب محتوای تخصصی و فنی دارند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی درباره ضرورت آوردن طرح معارف اسلامی در کتب درسی گفت: این اقدام به دلیل رسالت کلی تربیتی است که مسوولان نظام به اهمیت تربیت انقلاب و آموزش معارف انقلاب تاکید کرده اند.
ملکی یادآور شد: همچنین این اعتقاد در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وجود دارد که روحیه انقلابی و علاقه به انقلاب باید در جوانان و نوجوانان تقویت شود تا کشور در مسائل بین‌المللی و در مواجه با نقشه دشمنان در جهان دچار خسران نشود. باید راه تربیتی و فرهنگی برای مواجهه با مشکلات بین المللی را پیش گرفت و روحیه انقلابی باید در برنامه ریزی درسی تقویت شود.
تولید بسته‌های یادگیری در سال ۱۴۰۰
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: این سازمان برای مهر سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بسته های یادگیری براساس استانداردهای لازم را تولید می کند.
ملکی افزود: زمینه برای یادگیری دانش آموزان با تولید بسته های کارآمد شکل می گیرد. در حال حاضر تولید بسته های یادگیری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی دنبال و مهر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به صورت آزمایشی تدریس می شود.
وی تاکید کرد: قرار است یک حدی از بسته های یادگیری تولید و در یک سری از مدارس به صورت آزمایشی عملیاتی شود، چرا که اگر این اقدام آزمایش نشود، مطلوبیت کار مشخص نمی‌شود. 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7