کد خبر: 18855| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۴۴:۰ | تعداد بازدید: ۸۴۹

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران و کارشناسان آموزشی باید بدانند اگر تصویرهای مناسب و مورد توجه کودکان در کتاب‌های درسی گنجانده شود، کودک با تربیت مناسب پرورش می‌یابد.
حسن ملکی در مراسم اختتامیه جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی اظهار داشت: مراحل تربیت انسان یافتن، بافتن و ساختن است؛ یافتن به معنای متاثر شدن از دریافت ها، مرحله اول تربیت است. یافته ها می توانند مسموم باشند و سبب انحراف شوند و همچنین می توانند تقویت کننده باشند و ما را پیش ببرند.
وی ادامه داد: یافته های انسان باید با عقل و تفکر به هم بافته شوند. دریافت ها بر اثر تصویرگری وارد وجود افراد می شود. اگر تفکر، خرد و عقلانیت روی این یافته ها وجود نداشته باشد، مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه تصویرهای برگزیده باید آمیخته به اندیشه باشد، خاطرنشان کرد: دانش آموز می تواند پس از دریافت تصویر به واسطه معلم و والدین متفکر و همچنین خرد خود، شاکله یعنی مجموع شخصیت را در خود ایجاد کند تا زمینه خلاقیت در او ایجاد شود.
ملکی یادآور شد: یکی از نشانه های تربیت این است که فرد تربیت شده توانایی ساختن کلام، رفتار پسندیده، روش و سبک زندگی جدید را داشته باشد. این ساختن در هر درسی به نوعی جلوه گر می شود؛ به طور مثال در فلسفه اندیشه ورزی، معنی ساختن می شود و در فنی حرفه ای ساختن مصنوعات با ابزار معنا می گیرد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: تصویرگری جلد کتاب های درسی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا دانش آموز پس از مشاهده کتاب درسی، باید با محتوای درست، انسانی و شایسته رو به رو شود.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ماموریت مهم تعلیم، تربیت و فطرت پروری را به عهده دارد و اگر در این ماموریت موفق شود، کار ارزشمندی صورت گرفته است.
 
 

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7