کد خبر: 11356| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۴۲

دکتر سید عباس صالحی به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» پیامی صادر کرد.
در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:
 
«تاریخ پرافتخار این سرزمین سرشار از برگ‌های زرینی است که استقلال، آزادی، مقاومت و پایمردی این ملت بزرگ را گواهی می‌دهد و این اوراق در دوران باشکوه و حماسه‌ساز دفاع مقدس تجلی افزون‌تری دارد.
 
از میان روزهای خاطره‌انگیز و مایه فخر و مباهات ایرانیان، «سوم خرداد» از شیرینی و طراوت دیگری برخوردار است. روزی که نماد «دفاع» و «میهن دوستی» مردمان سلحشور این خاک، به‌ ویژه‌ اهالی جان برکف و فروتن دیار خوزستان بوده و نام مردم این خطه بر تارک قامت استوار ایران اسلامی و سپهر آسمان این مرز و بوم تا همیشه تاریخ خواهد درخشید.
 
ستایش ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های سرزمین کربلایی ایران در واژگان نمی‌گنجد. حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و روزمقاومت، ایثار و پیروزی، مهمترین رویداد روزهای جنگ تحمیلی است، چرا که نسل انقلاب و فرزندان انقلاب را نزد آیندگان سرافراز و پرغرور می‌کند و یادآور می‌شود که یک وجب از خاک این ملک به دشمنان واگذار نشد. امری که در میان جنگ‌های دور و نزدیک این سرزمین، یک استثناء و نقطه تمایز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از سایر دوره‌ها محسوب می‌شود.
 
سوم خرداد امسال در آستانه عید بزرگ مسلمین و روزه‌داران، عید سعید فطر و در پی مقاومت بزرگ مردم عزیزمان در مقابل میهمان ناخوانده ویروس کووید19، به‌ ویژه جان‌فشانی و ایثار مثال‌زدنی کادر بهداشتی و درمانی کشور از راه می‌رسد و به ما یادآور می‌شود که «ان مع‌العسر یسری».
 
فرارسیدن این ایام فرخنده را به رهبر معظم انقلاب (مدظاله‌العالی»، ملت شریف ایران، اهالی خونگرم خوزستان به  ویژه خانواده شهدا و ایثارگران ایران اسلامی صمیمانه تبریک می‌گویم و عزت و سربلندی روزافزون این سرزمین را از خداوند متعال خواستارم.»

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7