کد خبر: 10874| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۲۸

جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر سعید رضا عاملی و با حضور دکتر کبگانیان، خانم دکتر آیت اللهی، دکتر کچوئیان و مهندس ضرغامی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و حضور مجازی سایر اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، دکتر ولایتی، دکتر مخبر دزفولی، دکتر کی‌نژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا، دکتر واعظ‌زاده و دکتر جاسبی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه دکتر حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز طی سخنانی گفت: بر اثر کرونا ما گرفتار بزرگترین وقفه آموزشی در جهان شدیم و حدود 1.5میلیارد دانش آموز و دانشجو از حضور در مراکز آموزشی محروم شدند.
یکسویه بودن برنامه‌های آموزشی صداوسیما
وی افزود: با توجه به این موضوع و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ما باید برای مواجهه طولانی مدت با بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنیم.
دکتر حاجی میرزایی ادامه داد: با همکاری سازمان صداوسیما برنامه های آموزشی در کشور اجرا شد اما به علت یکطرفه بودن این سیستم ما نتوانستیم نتیجه مطلوبی داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در همین دوره جلوه‌های زیبایی از مسئولیت‌پذیری و تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش مشاهده شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی گفت: در این زمینه یک شبکه اجتماعی با عنوان شاد از روز نیمه شعبان کار خود را آغاز کرده است.
دقت در مسائل امنیتی و روش کار ساده از مزیت‌های شبکه اجتماعی شاد است
وی افزود: روش کار این شبکه اجتماعی یک روش ساده و آسان است و همه جوانب امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه رعایت شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مأموریت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده از فضای مجازی برای گسترش آموزش‌های پایه است و ما با استفاده از فرصت ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را به انجام برسانیم.
دکتر حاجی‌میرزایی ادامه داد: در شبکه اجتماعی شاد امکان نظارت و مدیریت فرآیند آموزش کاملاً وجود دارد و امکانات فراوانی در این شبکه اجتماعی ایجاد خواهد شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته ما نسبت به محدودیت‌های رفتاری در میان دانش آموزان آگاه هستیم و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا زمینه های دیگری را نیز ایجاد کنیم.
پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش، دکتر عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم استفاده از شبکه اجتماعی شاد در پژوهش اجتماعی گفت: می‌توانیم از طریق این شبکه اجتماعی مطالعه دقیقی از وضعیت خانواده‌ها داشته باشیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7