کد خبر: 10174| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۵۸

نخستین عهدواره گام دومی نهضت تبلیغات اسلامی با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در آستانه ۲۲ بهمن ماه و چهل و یکمین طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین عهدواره گام دومی نهضت تبلیغات اسلامی با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد موسسات وابسته و بخش های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در یادمان شهدای انقلاب اسلامی در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم تاکید کرد: در این کارزار دنیا که اینقدر از سختی کارها می نالیم، حتی یک زخم هم به تن ما نیفتاده است. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی صبر همه ما لبریز شده است و دیگر طاقت نداریم. عهدنامه ما حکم رهبر انقلاب است و من حکم ایشان را در کفنم خواهم گذاشت و به آن افتخار می‌کنم. ما مقدمه ای را برای تحول نهضت تبلیغات اسلامی دراین مدت طی کردیم و حالا آمده ایم تا با شهدا عهد کنیم حرف رهبری زمین نماند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر هدف نهایی این حرکت که عرضه اسلام ناب به جوانان تشنه معرفت است، افزود: همانطور که بعد از تشییع جنازه شهید بهشتی خیلی از گره ها باز شد، بعد از تشییع جنازه شهید سلیمانی هم گره ها باز شد و باز می‌شود. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی مختصات کار ما عوض شده و کار سخت تر شده است. وقتی رهبری می‌گویند که من شمشیر کشیده ام و از چپ و راست می زنم، ما سازمان تبلیغات اسلامی را تبدیل به ستاد تبلیغات جنگ رهبری انقلاب می‌کنیم. ما با هم متعهد می شویم که نگذاریم حرف رهبری زمین بماند.
امام خمینی(ره) یک مبلغ به تمام معنا بود
در پایان مراسم، آیت الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی، امام خمینی(ره) را شخصیت بی نظیری توصیف کرد که با تلاش های پیامبرگونه اش ندای اسلام را نشر داد و خاطرنشان کرد: اگر با علمای بزرگ دیگر در حیطه های مختلف مقایسه کنیم، امام یک مجمعی است از همه این بزرگواران که بی نظیر بودنش به این جهت است که این جامعیت را عینیت بخشیده است. امام فرمود: معارف فکری ما فلسفه حکومت دینی است. فقه و فلسفه و عرفان در جان امام رسوخ کرده و یک پارچه خشیعت الهی و یک مبلغ به تمام معنا بود. آیه شریفه« الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» مصداق امام خمینی(ره) است. برای رسیدن به مسیر تبلیغ اول باید بدانیم رسالات الهی چیست تا تبلیغ کنیم و آن کسی که مبلغ است باید به بلوغ فکری و عملی و در نهایت به بلوغ اخلاقی رسیده باشد که عصاره آنهاست.
استاد اخلاق حوزه علمیه تهران خوبی بلوغ را رشد و تکامل شخصیت و بدی اش را جدایی از حقیقت مطلق دانست و ادامه داد: خشیعت یعنی انسان با تمام وجود رسالاتش را بپذیرد و اولین مرحله خشیعت هم خضوع الهی است. بعضی ها مثل حاج قاسم سلیمانی شاخص می شوند چون دریافتشان نسبت به رسالات الهی بالاست. شهید سلیمانی در مسیر ذکر بود و در هرجا یک تذکری می گرفت. اکنون کعبه دل ما ولایت است و امام زمان (عج) است که در این کعبه حلول کرده است. ما باید حرکت کنیم اما آنچه شاخص باید باشد، حرکت و عملکرد رهبری انقلاب است. نتیجه می گیریم که در هر شانی که هستیم، اول به رسالات الهی توجه داشته باشیم. دوم اینکه ما خودمان در جهت نصیحت قرار بگیریم و به آن عمل کنیم تا تاثیر گذار باشد.
گفتنی است در پایان مراسم، لوح یادبود نخستین عهدواره گام دومی نهضت تبلیغات اسلامی توسط حاضران امضاء شد.

منبع:روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7