کد خبر: 5344| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۶۰

حجت‌الاسلام قمی در مراسم هیئت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف: همیاری و کمک به یکدیگر عامل ادامه راه انقلاب و مجالس عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت و ظرفیت برای نشر خوبی‌ها است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات در در پنجمین شب از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در هیئت الزهرا (س) مسجد دانشگاه صنعتی شریف؛ به تبیین مسئله همیاری و کمک به یکدیگر به‌عنوان عامل ادامه راه انقلاب اسلامی پرداخت و اذعان کرد: دراین روضه‌های این شب‌ها باید از خودمان سئوال کنیم که کجای سپاه حسین علیه‌السلام هستیم. می‌شود هم به حقیقت سپاه اولیاء عاشورا نائل شد و هم می‌توان به حقیقت سپاه اشقیاء رسید.
وی افزود: همه انسان‌ها یک هویت خانوادگی، عاطفی و اجتماعی دارند. ما هم‌سرنوشتیم و باید به جمعمان اهمیت بدهیم. این دستور قرآن است که «علیکم بانفسکم» یعنی باید به همدیگر اهمیت دهیم. همیشه توصیه شده است که سفر را دسته جمعی بروید زیرا اگر جمع مؤمنان تصمیمی گرفتند، رحمت خدا شاملشان می‌شود. این سخن الهی است که خدا برای قومی قدمی برنمی‌دارد مگر اینکه خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند و این قاعده هستی است. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بعد از آغاز نهضت اسلامی، جوانان و دانشجویان، مبیّن اسلام ناب بودند یعنی به‌عنوان رهبران میانی، هم راه را نشان دادند و هم برای حرکت به مردم انگیزه دادند.اگر کسی پایه خیری را گذاشت، تا زمانی که آن خیر ثمر می‌دهد برای صاحب خیر ثواب می‌نویسند.حرکت دسته جمعی مؤمنان به سمت قرب خداوند، مراقبت می‌خواهد و محرم بهترین موقع برای تحقق آن است.
حجت‌الاسلام قمی با بیان آیه: «یا ایها الذین آمنوا اصبرو، صابروا و رابطوا»، گفت: مقام معظم رهبری کتاب قدیمی به نام گفتاری درباره صبر در قبل از انقلاب نوشته‌اند که در آن کتاب به این موضوع پرداختند که مؤمن اول باید صبور باشد، دوم مؤمنان باید ضمن صبور بودن دلهایشان را به هم گره بزنند و سوم مؤمن باید رابطه خود را با ولی خدا تحکیم بخشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رابطه جامعه مؤمنانه مانندحرکت کاروانی است. آنکه جلو رفته، باید صبر کند تا بقیه برسند و آنکه رسیده باید کمک کند کند تا بقیه برسند. تعالی انسان از طریق دستگیری بشریت می‌گذرد. انسان باید خیرش به دیگران برسد تا به قرب الهی نائل شود. در اسلام ثواب نماز جماعت با نماز فرادا غیر قابل قیاس است پس اعمال دست جمعی خیرش، ثوابش و اثرش بیشتر است. از سر گذاراندن ابتلائات الهی آسان نیست هنگامیکه آیه «فاستقم کما امرت و ماتاب معک» نازل شد پیامبر اکرم (ص) فرمودند این عبارت آخر مرا پیر کرد، اما وقتی مؤمنین همدیگر را به خاطر خدا دوست دارند، خداوند کارها را تسهیل می‌کند و حرکتشان قوی می‌شود. 
قمی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ما الحمدلله گام اول انقلاب اسلامی را قوی برداشتیم و جلوی قدرت‌ها ایستاده‌ایم. اما باید به این نکته توجه داشت که برای قوم قیام کرده دستور چیست؟ خداوند در سوره آل عمران می فرمایند فکر کردید قیام کردید تمام شد؟ باید امتحان گرفته شود تا حججی‌ها، صابران و مجاهدین معلوم شوند. عده‌ای در لشکر امام حسین (ع) تا آخر جنگیدند ولی وقتی دیدند هوا پس است، جا زدند. امام خمینی (ره) در نخستین اطلاعیه خود در آغاز مبارزات می‌نویسند: «قیام لله است که موسی (ع) را با یک عصا بر فرعونیان غالب کرد. قیام لله است که خاتم النبیین (ص) را بر جاهلیت غلبه داد. بنابراین باید ایستادگی داشت و به یکدیگر کمک کرد؛ رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با جهادی‌ها گفتند: «کسانی که توفیق خدمت به فقرا را ندارند، کمک کنید که بتوانند کمک کنند».
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: برنامه اصلی و اساس این است که چه‌طور نشر خوبی‌ها را ترویج و خدمت‌کردن به خلق و معارف الهی را تبیین کنیم؟ حضرت عیسی (ع) با تشت پای حواریونش را شست. حواریون گفتند: چه می‌کنی؟ فرمود: «باید به شما آموزش بدهم چگونه تواضع کنید و همین گونه به مردم خدمت کنید».
وی تصریح کرد: باید دانست مبلغ فقط عمامه به سرها نیستند؛ معلم، استادکار، مسجدی، پدر و مادر، نویسنده و... همه مبلغ هستند به این شرط که با لبخند و زبان خوش تبیین کنند. اگر به همدیگر کمک کنیم همه چیز تضمین است و می‌توانیم جلوی طلاق، فساد مالی، فقر و محرومیت و... را بگیریم. همه برای هم باید معارف الهی را تبیین کنیم. این حرف امام (ره) و رهبری (مدظله العالی) و هدف گام دوم انقلاب است. ما به مقام معظم رهبری عرض می‌کنیم که ما فرمایش شما را اجرا می‌کنیم و مؤمنین نمی گذارند حرف رهبرشان روی زمین بماند. ما همه با هم مبلغ خوبی‌ها هستیم. ما همه مبلغ حسین (ع) و کلام حسین (ع) هستیم و خوش به حال هیئت دارهایی که بانی نشرخیرهستند.
منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7