کد خبر: 10102| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۸۹۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، گفت: تعامل های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می‌کنیم، همه این اشتراکات دریچه‌ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد باز می کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این‌کشور را بسازیم.
دکترسید عباس صالحی شامگاه سه شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) در مراسم پیروان ادیان توحیدی ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای ادیان توحیدی، اظهار داشت: پیروان ادیان توحیدی ریشه در این خاک دارند و تمام ادیان توحیدی ایران از هزاران سال پیش در کنار هم بوده و تا هزاران سال دیگر در کنار هم خواهند بود.
وی ادامه داد: بارها در جلسات با پیروان ادیان توحیدی اشاره داشته‌ام که تمام ادیان توحیدی ایران شاخه‌هایی هستند که ریشه‌هایشان در اعماق است و از زوایه‌های مختلف با هم پیوند می‌خورند، در واقع همه‌ی ما ریشه‌‎های عمیق و پیوسته و شاخه‌های در هم تنیده هستیم، باورهای مشترک داریم و این باو‌رها آنچنان عمیق است که می‌تواند یک پیوند جاودانه بدهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما با ادیان توحیدی ایران ارزش‌های مشترک داریم که به ما معنی می‌دهد و جهت زندگی ما را تعبیر و تفسیر می‌کند، ارزش‌های زیادی بین ادیان وجود دارد که میلیاردها نفر را در کنار هم قرار می‌دهد.
صالحی یادآور شد: ما با ادیان توحیدی دغدغه‌های مشترک داریم، دغدغه خانواده، ارتباط نسل‌ها، پرهیز از افراطی‌گری قومی و دینی و ... که مجموعه این دغدغه‌ها ما را کنار هم قرار می‌دهد تا فکر کنیم چگونه این دغدغه ها را کم کنیم.
وی با بیان اینکه ما با ادیان توحیدی تاریخ مشترک داریم و هزاران سال در کنار هم زیسته و نمادهای مشترک در این خاک داریم، افزود: ادیان توحیدی چون یهودی‌ها، مسیحی‌ها، کلیمی‌ها، زرتشتی‌ها و معابر مختلفی چون مساجد، کنیسه، کلیساها و... ما را به هم وصل کرده است، در طول ۲۰۰ سال گذشته حضور ادیان توحیدی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ... نشان‌دهنده با هم بودن و با هم ‌نفس کشیدن و از همه مهم‌تر دغدغه این خاک را داشتن است.
وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، تعامل‌های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می‌کنیم، همه این اشتراکات دریچه‌ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد را باز می‌کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این ‌کشور را بسازیم.
همچنین در بخشی از این مراسم سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جمعیت امشب نماد هو‌یت ملی ایران است، فرزندان دیپلمات شما ادیان توحیدی به خاطر همین انسجام و وحدت در سراسر دنیا از منافع ایران دفاع می‌کنند.
وی ابراز داشت: ما اگر اقوام، جمعیت و مذاهب پراکنده‌ای داشتیم هیچگاه خود را متعلق به ایران ندانسته و نمی‌توانستیم از منافع خود دفاع کنیم.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7