کد خبر: 9793| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۹۱۳

آیت الله علی اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای مدیریتی حوزه های علمیه استان تهران در ابتدای درس خارج امروز صبح در حوزه علمیه امام رضا(ع) حمله دلاورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد آمریکا را تبریک گفت.
آیت الله علی اکبر رشاد با تبریک این حماسه آفرینی گفت: عملیات قاطع، قهرمانانه و قاتل کش سپاه پهلوان، قهرمان، آزاده و شجاع و مجاهد انقلاب اسلامی را به ساحت قدسی حضرت حجت(س) ملت ایران، رهبر عزیز و ارجمند، شجاع، مجاهد، قاطع و هوشمند و دلاوران سپاه پاسداران، حوزه های علمیه و همه شما طلاب گرانقدر تبریک عرض می کنم. خداوند را سپاسگزاریم که وعده الهی که از حنجره و حلقوم نورانی فرزند حسین علیه السلام رهبر عزیزمان برآمده بود محقق شد و بموقع و بهنگام، سریع و قاطع اتفاق افتاد.
وی افزود:‌ همان ساعتی که سردار سرافراز اسلام، سپهبد قهرمان، شهید حاج قاسم سلیمانی مورد هجوم واقع شده بود در همان لحظات،‌ عین الاسد یکی از بزرگترین پایگاه های امریکا در منطقه مورد هجوم سپاه واقع و با خاک یکسان شد. قطعاً آنها کشته بسیار داده‌اند. قطعاً تلفات و خسارات بسیاری را متحمل شده‌اند و همین لحظه های اول وضع روحی و شرایط ذهنی رئیس جمهور قدار، جبار قاتل و آدمکش امریکا به هم ریخته است و حتی هنوز نتوانسته اند موضع بگیرند. دیدید که سخنرانی او لغو شده و هنوز می گویند ما در مقام برآورد خسارت هستیم و هنوز نتوانستند اعلام موضع کنند که می‌خواهند چه کار کنند و باید عرضه داشت این هنوز از نتایج سحر است.
وی با اشاره به بیانیه قاطع سپاه پاسداران در پی این اقدام ارزشمند گفت: بیانیه بسیار دقیق و در عین حال فشرده، جامع، قاطع و بسیار بسیار روشن، شفاف و فوق العاده امید بخش سپاه در آغاز این عملیات بزرگ، تعیین کننده و سرنوشت ساز بسیار مورد تقدیر و بسیار عالی بود با اینکه فقط ۴ بند داشت اما همه نکات و جهاتی که باید خاصه به دشمنان و دشمن کامان و دشمنیاران و کشورهای مزدوری که زبون و بزدل هستند و همه وجودشان را در اختیار آمریکایی های کافر قرار داده اند اعلام شد. به همه کشورهایی که با ذلت و خفت پذیرفته‌اند که کفار بر سرنوشت و منابع آنها حاکم و مسلط باشند به آنها هشدار داده شد.
وی افزود: در این بیانیه اسرائیل جزئی از آمریکا قلمداد شد و با اینکه ما به صورتهای دیگری امکان حمله مستقیم به آمریکا را نیز داریم استراتژی نظامی ما بیان گردید. گرچه من استراتژیست نظامی نیستم اما اطلاعات دقیقی دارم؛ البته نیاز نیست ما به مرزهای امریکا برویم و بخواهیم نزدیک شویم و حمله کنیم یا در آمریکا عملیات انجام دهیم، آمریکا اینجاست چون جان آمریکا در شیشه اسرائیل است و اسرائیل با یک عملیات محدود کلا از جغرافیای سیاسی حذف خواهد شد.
آیت الله رشاد با بیان اینکه وعده‌ای که حضرت امام خمینی(ره) داده بود و آرزوی آن را داشت محقق خواهد شد، افزود: وعده‌ امام راحل و حضرت آقا که فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید محقق خواهد شد. البته به این معنا نیست که حتما در بیست و چهارمین سال باید اسرائیل نابود شود بلکه ممکن است در پنجمین یا ششمین سال این وعده الهی که از حلقوم فرزند سیدالشهدا برآمده است محقق شود و آنها خود می‌دانند که امکان عملیات مکرر، یا مدام و متداول و پیاپی و ادامه دار را ندارند برای اینکه در یک جنگ به اصطلاح پینگ پونگی و داد و ستدی بازنده آنها هستند. چرا که ما اینجا ریشه داریم اسرائیل که ریشه‌ای ندارد چهار موشک اساسی اگر به حیفا و تل‌آویو اثابت کند همه آنها به ملت‌های خودشان باز خواهند گشت. چراکه دلبستگی به آن خاک ندارند.
وی همچنین گفت: اسرائیل یک زمین کوچکی است که می‌شود همه آن را با آتش پوشش داد چراکه بخشی از فلسطین است فلسطین که یک کشور کوچک اسلامی در منطقه بوده که بخشی از آن را اینها اشغال کرده اند. در یک منطقه کوچک که نمی توانند مقاومت کنند چه کسی مقاومت کند؟ کسانی که هیچ علاقه و عِرقی ندارند؟ برای چه باید در آنجا کشته شوند؟ بدیهی است که به وطن خود شان باز می گردند.
وی در پایان با اشاره به تحقق وعده الهی اذعان داشت: به هر حال به اراده خداوند متعال وعده نهایی مقدسی را که دو امام همام و قهرمان انقلاب اسلامی فرموده بودند و ما منتظر تحقق آن بودیم شاید اکنون زمان تحقق آن وعده فرا رسیده است. خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم و سلام و درود بر ارواح مطهر شهدا می‌فرستیم. مخصوصاً شهدای محور مقاومت و شهدای موشکی که از صفر شروع کردند. از جهتی که اخوی شهید ما _شهید صفدر رشادی_ جزو بنیان‌گذاران این صنایع موشکی در اهواز بودند من آنجا آمدوشد و ارتباط نزدیک داشتم. در تهران و در مراکزی که داشتند مطلع بودم که چطور از صفر شروع شد حتی از زیر صفر. هیچ چیز در صنایع موشکی نداشتیم و آخرین موشک هایی که از لیبی گرفته بودیم را در زمان دفاع مقدس حتی نمی‌توانستیم به درستی شلیک کنیم. وقتی صدام فهمید که موشک‌های لیبیایی دست ماست و بغداد را می زنیم نامه فحاشانه به قذافی نوشت و به دنبال آن قذافی همه نیروهای خود را بازگرداند و نیروهای ما به آنها گفتند باید تا آخرین موشک را شلیک کرده و بعد بازگردید. ما حتی نمی‌توانستیم موشک‌ها را شلیک کنیم ولی همان جا فرزندان ایثارگرو مخلص با توکل به ساحت مقدس معصومین کار مهندسی معکوس را شروع کردند. یک واحد کوچک در تهران، کرج و سایر نقاط توسعه پیدا کرد و امروزه هزاران نقطه ایران مجهز به موشک های فوق العاده ای است که اگر بنا باشد از هر یک نقطه ایران عملیات به هر سوی مرزها انجام شود این ممکن است و بعضی از گزارش‌هایی که شما دیده‌اید، زیر زمین های موشکی یکی، دوتا ۱۰ تا ۲۰ نیست بعضی از اینها یک شهر هستند از تهران بزرگتر هستند وسیع هستند. اصلا سروته آن ها مشخص نیست و در طول این زیرزمین های موشکی به طبقات مختلف موشک چیده شده است. به این جهت فوق العاده ما نیرومند هستیم و خداوند متعال نیز مثل دیشب ما را کمک می کند. اینها که چند روز می‌گویند ما آماده باش صددرصد هستیم، دیشب اصلا نمی توانستند عکس العمل نشان بدهند و یک موشک ما را منهدم کنند اینها که انقدر می‌گویند ما آماده بودیم و آماده‌ایم، پس چه شد؟ اعلام شد که هر کشور و سرزمین به هر نحو منشاء عملیات خصمانه آمریکا قرار بگیرد آنجا را مورد حمله قرار خواهیم داد.
آیت الله رشاد در پایان تصریح داشت: خالصانه و با تمام سخاوت قطره قطره خونمان را نثار فرمان رهبر معظم انقلاب خواهیم کرد. او فرزند رسول خداست، فرزند حضرت سیدالشهدا(ع) است. اینها نمی دانند که ایشان فرزند امام حسین است یعنی چه؟ این را نمی فهمند و نمی داند وقتی یک عاشق و شیفته حضرت سیدالشهدا می‌گوید من یک تنه کافی هستم و حتی لازم نیست سپاه و ارتش باشند یعنی چه؟ نمی‌دانند ما ابزارهایی مانند شهادت را داریم. نمی دانند وقتی یک سرباز و سردار شهید تقدیم می‌شود چه قوه‌ای می‌شود. اینها نمی دانند و پیام سردار سلیمانی را هنوز درک نکرده‌اند که او چه خواهد کرد. همانطور که چند روز پیش و بلافاصله بعد از اعلام خبر شهادت سردار بزرگ و فرمانده عظیم جبهه مقاومت عرض کردیم آماده ایم هر لحظه که مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا فرمان بدهند به هر نحوی که اجازه بدهند برای مبارزه و جهاد شهادت طلبانه اعلام آمادگی کنیم. آماده باشیم برویم و خواهیم رفت و من صادقانه می گویم علاقمند هستم و از خداوند متعال استدعا می کنم من اولین شهید جهاد شهادت طلبانه در مقابله با استکبار جهانی باشم. انشاالله
اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً و ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک.

منبع:اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7