کد خبر: 7480| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۶:۳۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۸۹۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم راه اندازی فرهنگ پژوهش در دانشگاه‌ها تأکید کرد.
دکتر کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مراسم تجلیل از برگزیدگان و پژوهشگران برتر دانشگاه هنر اسلامی به مناسبت هفته پژوهش گفت:تاثیر پژوهش در آموزش از ضروریات است لذادر گام اول بایستی فرهنگ پژوهش نیز در دانشگاه‌ها راه اندازی شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، افزود: کشور ما در رابطه با علم نانو، فناوری هسته‌ای وفناوری‌های هایتک و دیگر زمینه‌ها تقریباً خود کفا شده و حتی در بخش تولید دارو تنها ۴ درصد واردات مواد خام را از کشور‌های خارجی داریم و مابقی در داخل کشور تولید می‌شود.
وی افزود: تولیدات هنری ما باید بتوانند توان نمایشگاهی و فروشگاهی در خارج از کشور داشته باشند و خوشبختانه کشور ما سومین کشور است که این نمایشگاه‌ها را برپا کرده و این اقدام ادامه خواهد یافت.
رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، همچنین تعیین درصدی از اعتبارات دانشگاه برای پروژه‌های پژوهشی را از ضروریات برشمرد و افزود: ریشه عمیق این کشور در بخش هنر، در خیلی از رشته‌ها ما را بی‌نیاز کرده است و محرک‌های اصلی پژوهش نیز نیرو‌های انسانی هستند که در همین راستا از سال ۸۹ تا سال ۹۸ تعداد ۴۰ نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه شده است.
در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه هنر اسلامی در بخش‌های هنر، فرش و معماری تجلیل شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7