کد خبر: 7331| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۰ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۵۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۴۰۵

بر اساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال ۲۰۱۹، دکتر سجاد جعفری و دکتر مهدی دهقان در بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.
شرکت کلاریویت آنالتیکز (ISI) هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا ( Highly Cited Researchers ) می‌پردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی می‌شود که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته‌اند بیشترین تعداد استنادها را دریافت کنند.
پژوهشگران بر اساس فعالیتشان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب شده‌اند. همچنین پژوهشگرانی که در چند رشته به‌صورت هم‌زمان (Cross-Field) فعالیت می‌کردند نیز تحت یک‌رشته جداگانه طبقه‌بندی‌شده‌اند.
دکتر مهدی دهقان عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به عنوان برترین محقق و پژوهشگر پر استناد دنیا شناخته شده بود.
وی در سال ۹۷ و ۹۸ نیز به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور معرفی شده بود.
این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۵۷۲ مقاله آی اس آی است که دارای بیشترین تعداد تالیف مقالات ISIدر رشته ریاضی است.
سجّاد جعفری، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه  صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است.
وی از بهمن ماه ۱۳۹۱ به عنوان عضو هیات علمی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به فعالیت می باشد. زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه وی بهینه سازی، بازشناسی الگو و خصوصاً آشوب و دینامیکهای غیرخطی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاریهای بین المللی گسترده با اساتید برجسته و شناخته شده در زمینه کاری خود دارد که از تحقیقات وی تا کنون ۲۱۲ مقاله ISI پذیرفته و چاپ شده است (از جمله یک مقاله در ژورنال معتبر Physics Reports با IF = ۲۸) که این مقالات ۵۴۹۴ ارجاع دریافت کرده اند. همچنین این استاد بیش از ۱۵۰ مقاله در ژورنالهای بین المللی داوری کرده است.
وی هم اکنون در دو مجله معتبر IJBC و AEU عضو هیات دبیران است.
همچنین وی مجری طرح پژوهشی «طراحی و تحلیل سیستم‌های آشوب‌گونه با جاذب‌های پنهان در سیستمهای زیستی» در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بوده است.

منبع: روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7