کد خبر: 7521| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۷ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۲۹

سایت معرفی نخبه های پزشکی جهان، expertscape.com دکتر علی اکبر اسدی پویا پزشک بیمارستان نمازی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در زمره دانشمندان زیر یک درصد برتر جهان معرفی کرد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه‌شنبه اعلام کرد: اسدی پویا موفق به ارائه بیشترین مقالات تخصصی و علمی در زمینه بیماری تشنج های عصبی در مجامع بین المللی شده و برای نخستین بار در تاریخ نام یک ایرانی در دنیا در جایگاه نخست علمی این زمینه قرار گرفته که این موضوع منجر به دستیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به موفقیت های بیشتر علمی در زمینه تحقیقات بیماری  تشنج های عصبی شده است.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز  امسال برای دومین بار توانست جایگاه پزشکی ایران و دانشگاه  را در دنیا ممتاز کند.
دکتر علی اکبر اسدی پویا پزشک متخصص بیماری صرع و رییس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: قطعا از این پس زمینه همکاری با دیگر محققان این رشته به صورت گسترده تر و تخصصی تر فراهم می شود.
استان فارس با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری حدود ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع دارد ، این بیماران با بهره‌گیری از خدمات درمانی و جراحی در بیمارستان نمازی شیراز احتمال بهبودی دارند ، دراین زمینه رقابت تنگاتنگی بین متخصصان در شیراز با مراکز درمانی امریکا وجود دارد و فاصله جراحی‌های بیشتر در آمریکا سالانه ۱۰ جراحی است.
از ۱۰ سال گذشته تا کنون در بیمارستان نمازی شیراز جراحی صرع انجام می‌شود ،نوع درمان و تشخیص بیماری صرع در بیمارستان نمازی، مطابق با تمام استاندارهای علمی دنیا و با کمترین هزینه انجام می شود.
آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با مراکز درمانی آمریکا است،  تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه ۳۰ جراحی را انجام دهند و در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه ۴۰ مورد جراحی گزارش می‌شود.
 در سال گذشته از چین، عراق و کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس برای درمان صرع به این بخش بیمارستان نمازی شیراز مراجعه داشته اند.
در بیماری صرع تعدادی از سلول‌های مغزی به صورت افسار گسیخته فعالیت می‌کنند و باعث حرکات غیر طبیعی در بدن می‌شوند. صرع از یک نوع اختلال در کار مغز که مشخصه آن حملات صرعی ناگهانی و تکرارشونده‌، حملاتی کوتاه‌مدت از رفتار غیرطبیعی و نامناسب است تعریف می‌شود.
تغییر در وضعیت هوشیاری‌، یا حرکات غیرطبیعی‌. از نشانه‌های صرع است که با تشنج همراه می‌گردد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7