کد خبر: 7103| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۰ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۶:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۶۲

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشخص نیست دولت به چه صورت قصد اجرای نظام رتبه بندی معلمان را دارد، گفت: باید مشخص شود اعتباری که مجلس برای فرهنگیان در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته بر چه اساسی بین فرهنگیان توزیع می‌‎شود.
سیدحمایت میرزاده با اشاره به مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی نحوه اجرای رتبه بندی فرهنگیان، اظهار کرد: متأسفانه تغییرات مکرر مدیریتی در وزارت آموزش و پروررش در کنار مصاحبه‌ها و تبلیغات پی در پی مسئولان اجرایی بدون اطلاعات کافی و جامع از جزئیات نظام رتبه بندی معلمان، توقعات را در میان فرهنگیان بالا برده است و این درحالیست که این اظهارات هیچ گاه به فاز اجرایی نرسیده است.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متعهد شد که رتبه‌بندی فرهنگیان را از نیمه دوم سال برای فرهنگیان اعمال کند، افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی مجوز اجرای رتبه بندی را در قانون بودجه سال 98 به دولت اعطا کرد، دولت می‌تواند نظام رتبه بندی را برای فرهنگیان اجرایی کند.
وی اضافه کرد: البته دولت معتقد بود که این رقم برای اجرای نظام رتبه بندی کفایت نمی‌کند لذا مقرر شد که اجرای نظام رتبه بندی با توجه به محدودیت منابع فقط موکول به نیمه دوم سال شود.
میرزاده با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بخش چگونگی اجرای نظام رتبه بندی تدوین و تهیه شیوه نامه اجرایی آن است، افزود: باید مشخص شود این اعتبارات بر اساس چه اصولی بین فرهنگیان توزیع خواهد شد، آیا مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و امور پژوهشی ملاک آموزش و پرورش برای رتبه بندی فرهنگیان است یا اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه 98 به صورت مساوی بین فرهنگیان توزیع خواهد شد. به دلیل همین نگرانی‌ها است که برخی نماینده‌ها تأکید بر ارائه لایحه به مجلس دارند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه آیا ضرورت دارد دولت برای اجرای نظام رتبه بندی به مجلس لایحه ارائه دهد یا خیر، گفت: این موضوع نیاز به بررسی در کیمیسیون آموزش دارد اما با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال 98 اجرای نظام رتبه بندی تعریف شده است، اجرای این مهم نیاز به لایحه جداگانه ندارد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7