کد خبر: 6917| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۶ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۶۶

با هدف ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردهای صنایع خلاق فرهنگی و هنری، تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر امضاء شد.
با توجه به برنامه های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ، هنر و علوم انسانی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های حمایت و ترویجی خود را در این حوزه تشدید کرده است.  
فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد. با توجه به ضرورت تقويت زير ساخت‌هاي علمي و فناوري كشور در حوزه صنایع فرهنگی و هنری، اين تفاهم‌نامه بين "ستاد فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و «فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران» امضاء شد.
سید محمد حسین سجادی نیری و کیوان رحیمی دبیران این دو نهاد، در ماده اول این تفاهم‌نامه بر لزوم فرهنگ‌سازی، ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردها و شکل دهی زیست بوم کارآفرینی صنایع خلاق فرهنگی و هنری تاکید کردند.
تلاش برای تغییر رویکرد در حوزه‌هاي سياستگذاري، برنامه‌ريزي و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و فناوری های نرم با تکیه بر دانش روز دنیا در دانشگاه‌ها، بخش دیگری از سیاست گذاری های این توافق نامه بود.
فرهنگستان هنر متعهد شد که به راه اندازی بخش فناوری‌های فرهنگی و راهبری آن کمک کند. بر اساس برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته، نسبت به ارائه خدمات به تولید کنندگان محتوا، اختصاص فضا به شتابدهنده‌ها و گفتمان‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی و هنری اهتمام ورزد.
همچنین توافق شد تا ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر روی راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی صنایع فرهنگی و هنری متمرکز شود.
این تفاهم نامه موارد متعدد همکاری را در بر می گیرد که با هدف کمک به فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت می گیرد. کمک به استارتاپ های هنری و هنرمندان خلاق و علاقه‌مند به استفاده از فناوری بخش مهمی از اهداف راهبردی تفاهم نامه را شامل می شود.
 

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7