کد خبر: 6909| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۴ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۱۳

دانشگاه تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی دانشجویان و دانش‌آموختگان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
به‌منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی دانشجویان و دانش‌آموختگان، توسعه و هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت مسائل و موضوعات دارای اولویت جامعه و تقویت بنیه علمی و پژوهشی نهادهای مؤثر اجرایی، دانشگاه تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
این تفاهم‌نامه بین دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور و با هدف مهارت‌افزایی و ارتقای دانش حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه به امضا رسید.
از ظرفیت‌های مهم این تفاهم‌نامه، تأسیس «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه تهران» در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است که می‌تواند نقش مهمی در افزایش مهارت‌های تخصصی دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار ارائه دهد. هم‌چنین افزون بر امکان شرکت دانشجویان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، دانشجویان می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های زیرساختی موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی استفاده کنند.
همکاری در زمینه توسعه پژوهش‌های کاربردی، هدفمندی پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان، گسترش فعالیت‌های بین‌الملل، فراهم ساختن بستر اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در انجام مأموریت‌های دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را می‌توان از جمله رویکردهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه تهران

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7