کد خبر: 6839| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۵۳۵۲

آیین سوگواری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان، روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و روحانیان در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.
در این آیین پس از قرائت زیارت پرفیض و روحبخش اربعین، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: امروز هیاهوی عظیم و گسترده ای در کشور به راه افتاده و مردم از دورترین نقاط با پای پیاده به سمت نجف و کربلا در حرکت می‌باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی بیان داشت: موضوع زیارت امام حسین(ع) به شدت تاکید شده و طبق فتوای برخی علما کسی که توانایی مالی و جسمی دارد، اگر در طول عمر یک بار به حج برود، کافی است ولی قبر امام حسین(ع) را باید هر سال زیارت کند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(ع) و گریه برای آن حضرت و همچنین حفظ شعائر که اقامه عزا بر سید الشهدا(ع) راس آن است، باعث بقا و ماندگاری دین می‌شود.
وی ادامه داد: هر کس سیدالشهدا(ع)‌ را زیارت کند، مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده‌است.
 مومنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتحاد وهمدلی در جبهه اباعبدالحسین (ع) یکی از شاخص های دوره آخرالزمان است، و دشمن این را به خوبی فهمیده و تلاش می کند که این حلقه وصل امت اسلامی را از بین برود، و نور اهل بیت(ع) هیچ‌گاه در جامعه پرتو افشانی نکند.
استاد حوزه تصریح کرد: تنها راه نجات و برون رفت جامعه از نفاق و فتنه هایی که دشمنان به آن دامن می زنند، اتصال به سید الشهدا (ع) است.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی تداوم نهضت امام حسین(ع) است، گفت: حضرت امام راحل فرمودند جبهه‌های ما را روضه نگهداشته، از این رو مطابق تفکر امام هر روز باید منبر گذاشته شود، و روضه خوانده شود، چون اگر کمرنگ شود دشمن به هدفش خواهد رسید.
در این آیین برخی از علما و فضلای حوزه و همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.
قم در اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7