کد خبر: 6683| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۵ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۸۳

دکتر سعیدرضا عاملی با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و دکتر محمدرضا جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" تقدیر کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی در بخشی از این پیام چنین نگاشته است: آیین سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا «ع» گذر چهل روز از واقعه‌ای عالم‌تاب و پاسداشت آن است تا در دفتر خاطره‌ها دوباره ثبت شود، گَرد فراموشی نگیرد و از یادها نرود.
برای واقعه نامیرای عاشورا، اربعین و تکرار هرساله آن، حکایت دیگری است از عشق و دلدادگی شیعیان؛ چیزی که باید آن را در اراده بی‌پایان الهی جست.
همچنین در بخش دیگری از این پیام چنین آمده است: بی‌تردید آنان که در مسیر راه‌پیمایی به وادی نور الهی گام می‌نهند، با آفرینش آثار ماندگار، بر چرخ نیلوفری فراز می‌آیند و بشریت را از ظلمات جهل به جلوات نور راه می‌برند.
گفتنی است کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که در این مقالات سعی شده ابعاد مختلف حماسه عظیم راه‌پیمایی اربعین حسینی «ع»  مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.


 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7