کد خبر: 5284| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۶۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وحدت جهان اسلام بر دو بال اهل بیت (ع) و قرآن کریم حرکت می‌کند و قرآن کریم نقطه اتصال بیش از یک میلیارد مسلمان جهان است.
دکتر سید عباس صالحی امروز در آیین تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل پیشین مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و معارفه حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل جدید این مجمع با بیان این مطلب افزود: به سهم خود و به نیابت از رئیس محترم جمهور که امر کردند که در این مراسم حضور داشته باشم از خدمت‌های صادقانه و پیگیری حجت الاسلام والمسلمین اختری که در منصب و مسئولیت‌های متعددی حضور داشتند تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: اهل‌بیت(ع) محور وحدت جهان اسلام هستند، وحدت بر دوبال قرآن و اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کند، قرآن نقطه اتصال یک میلیارد از مسلمانان جهان است و تمام فرقه اسلامی این ذوات مقدس را به عنوان ذواتی می‌شناسند که منبع انتقال مفاهیم الهی و منابع دینی به جهان هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با این نگاه راحت‌تر می‌توان جهان اسلام را به هم نزدیک کرد، نظام اسلامی با همین نگاه حرکت خود را آغاز کرد، روح پرفتوح امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز با این نگاه تنظیم شده است، از یک سو اهل‌بیت(ع) و از سوی دیگر قرآن نقطه اتصال مسلمانان بوده و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هم یکی از ارکان این استراتژی بوده و ‌خوشبختانه توفیقات فراوانی هم داشته است.
صالحی یادآور شد: به سهم خود و به نیابت از رئیس محترم جمهور از خدمات حجت الاسلام والمسلیمن اختری سپاسگزارم، ایشان از شخصیت‌ها موثر در تکریم انقلاب و در دهه‌های پس از آن بوده اند و خدمات ایشان برای همگان آشکار است، نقش آشکار و فراموش نشدنی ایشان در روزهایی که جبهه مقاومت به چشم نمی‌آمد و بذر آن پاشیده شده بود در حافظه تاریخ این انقلاب ماندگار خواهد ماند.
وی در پایان با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نیز گفت: ایشان نقش موثری در داخل و خارج از کشور داشته و برای وی نیز آرزوی توفیق داریم، امیدواریم از طریق مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بتوانیم اسلام را در فضای وسیع‌تر، مستحکم‌تر و عمیق‌تری گسترش بدهیم.
منبع: 
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7