کد خبر: 5213| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۴ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۸۱

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان این که خیانتی که به هویت و فرهنگ این جامعه شده توصیف شدنی نیست، گفت: هدف دشمن ریشه‌کن کردن هویت ایرانی اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی یکشنبه شب در اختتامیه نخستین دوره ادبی شهید سید علی اندرزگو که در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد بابیان اینکه دوران گذشته در حفظ تمامیت ارضی و خاک دوران سیاهی بود و بحرین، تکه‌هایی از آرارات و رود هیرمند از ایران جدا شدند، اظهار داشت: دشمنان با داعیه نقد و مستندات تاریخی دروغ را به خورد مردم می‌دهند و اینجا دیگر سخن از تفاوت روایت نیست بلکه دشمن حقیقت را طوری دیگری روایت می‌کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: آنقدر خیر در روایت حقایق به‌صورت زلال و سره وجود دارد که نویسنده‌ها باید نذر کنند این توفیق نصیبشان شود. روشن کردن حقیقت کربلا و عاشورا یا برملا کردن خباثت یزید و یزیدیان مساوق با ادبیات طلبگی است و نمی‌شود از شهید اندرزگو سخن به میان آورد اما از خباثت پهلوی‌ها نگفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خیانتی که به هویت و فرهنگ این جامعه شده توصیف شدنی نیست و حتی ملت اختیار خاک خود را نداشتند و تا سال ۷۲ فقط یک شانزدهم پول نفت ایران را می‌دادند اذعان داشت: در این مقوله هنر اگر به تصویر نکشد، ننگارد و روایت نکند اثر ماندگار نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی بیان کرد: اگر هزار رمان خوب در توصیف و تبیین آنچه در دوران سیاه پهلوی بر جامعه گذشت تولید شود روایت معتبری از تاریخ معاصر ما تثبیت می‌شود.
براساس اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، وی خاطرنشان کرد: این اعلان و دعوت همگانی که رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ روایت معتبری از تاریخ معاصر داشتند تکلیف تاریخی است که ما در قبال آیندگان داریم و دوره ادبی شهید سید علی اندرزگو آغاز اتفاقات مهمی خواهد شد و روایتی زلال ازآنچه به این ملت مظلوم، کریم و مقتدر رفته عرضه خواهد شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دوره‌ای که نشر و کتاب ملزوم است سازمان تبلیغات اسلامی کوتاهی نخواهد کرد و این موضوع را بیش‌ازپیش جدی خواهد گرفت.
منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7