کد خبر: 5020| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۷۴۳

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در دیدار صمیمی با امام جمعه شهر چابهار، خلاقیت‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را یادآوری کرد و ارائه راهکارهای بومی برای حل مشکلات و پیشرفت به کمک جوانان خلاق را حائز اهمیت و حیاتی دانست.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی امام جمعه چابهار از ظرفیت‌های این شهر در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، ظرفیت رونق تولید و اهمیت ایجاد یک زیست‌بوم مساعد برای کارآفرینان جوان و خلاق چابهاری گفت. امام جمعه چابهار نیز از تلاش‌های معاون علمی و فناوری در حمایت از نوآوری‌های جوانان و ترویج علم و فناوری قدردانی کرد و این اقدامات را گام‌های سازنده در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، پیگیری‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را یادآور تلاش‌ها و پیگیری‌های شهید منصور ستاری فرمانده نهاجا در دوران دفاع مقدس پس از آن عنوان کرد و گفت: پیگیری های شهید ستاری در بهبود شرایط خوسف بسیار اثرگذار بود. شهید ستاری همچنین برای چابهار هم بسیار تلاش کرد. به طوری که هر ماه به چابهار می‌آمد و کارها را پیگیری می‌کرد. به طوری‌که آثار ماندگار تلاش‌های این شهید بزرگوار هنوز هم نمایان است.

تلاش برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، ایجاد فضای مساعد برای خلق ایده‌های نوآورانه را مهم‌ترین لازمه توسعه و پیشرفت بومی دانست و گفت: برای پیشرفت و توسعه پایدار باید فضایی فراهم شود که نیروی انسانی جوان و خلاق بتواند ایده‌های خود را در مسیر کارآفرینی و خلق ارزش افزوده پیاده‌سازی کند.
ستاری، افتتاح پارک علم و فناوری مکران را گامی در این راستا عنوان کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری در راستای توسعه زیست‌بومی که جوانان خلاق و بومی، بتوانند در استان ایده‌هایشان را پیاده‌سازی و ضمن حل مشکلی از جامعه ارزش افزوده خلق کنند، با تمام توان حمایت می‌کند. حمایت از زیرساخت‌هایی مانند پارک علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهنده‌ها نیز در همین راستا است.
دکتر ستاری، از همراهی و هم‌دلی بخش‌های اثرمند جامعه با گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان گفت و ادامه داد: خوشبختانه هم‌دلی و تحول در نگرش بخش‌های مسئول و اثرگذار جامعه، به رونق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان کمک کرده است. دانشگاه‌ها هم به عنوان بخش تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز جامعه، با این زیست‌بوم همراه شده و گفتمان دانش‌بنیان را درک کرده‌اند. 
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، توانمندی ایران در حوزه دفاعی را الگویی مناسب برای حرکت در مسیر توسعه فناوری‌های تجاری دانست و گفت: تجربه ارزنده دوران دفاع مقدس به ما نشان داد که باید برای تأمین نیازها و مشکلات باید به دنبال راه حل های بومی باشیم.
وی افزود: همان گونه که در حوزه تولید تجهیزات دفاعی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم، باید این تجربه را به حوزه مهندسی و تجاری نیز منتقل کنیم. خوشبختانه گام‌های خوبی در این مسیر پیموده شده است. 
منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7