کد خبر: 4693| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۰ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۰۹

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اثرگذاری و سهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست که در این زمینه باید با حساسیت کارها را به پیش برد.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جمع روسای دانشگاه‌های استان اردبیل به مسئولیت خطیر مدیران و مسئولان در انجام وظایف خطیر اشاره و اظهار کرد: در روز قیامت مسئولان باید در برابر کار کرده و نکرده خود پاسخگو باشند که اگر مسئولیت سنگین خود را به درستی انجام داده باشند برای آن پاداش دریافت کرده و در غیر این صورت مواخذه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین سرمایه‌های کشور در دست ماست و خانواده‌ها ارزشمندترین سرمایه‌های خود را به دست آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سپرده‌اند تا تربیت و تعالی آنها به شکل درست ترسیم شود تا باقیات و صالحاتی را از قبل این کار شاهد باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما در مقطعی حساس قرار داریم که کوچکترین غفلت ما بزرگترین آسیب‌ها را به همراه خواهد داشت و از همین روی اثرگذاری و سهم آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست.
رستمی با برشمردن آثار و عواقب فضای مجازی بیان کرد: امروز گروه‌های مرجع و کانون‌های تاثیرگذار در تربیت جوانان و نوجوانان ما متفاوت از گذشته است و از همین روی به تناسب این شرایط باید اساتید ما به بهترین ابزار علم و پاسخگوئی به شبهات دانشجویان مجهز شده و در راستای تحکیم بنیان‌های فکری و اعتقادی جوانان ورود پیدا کنند.
وی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در اصلاح آئین‌نامه مدیریت دانشگاه سعی داریم تا از پیشنهادات و نظرات روسای دانشگاه‌ها و اساتید استفاده کنیم تا در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام برداریم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضرورت عملیاتی شدن راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را یادآورد شد و تصریح کرد: چهار زیرنظام مدیریت، آموزش، پژوهش و فرهنگ در این سند لحاظ شده و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به این موضوعات اهتمام ویژه‌ای دارد.
رستمی ادامه داد: هر کدام از زیرنظام‌های مدیریت، آموزش، پژوهش و فرهنگ چهار کمیته دارد که شامل وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.
وی اهمیت پیگیری در اجرایی شدن این سند را بیان کرد و گفت: ضعفی که این اسناد و برخی مصوبات شوری عالی انقلاب فرهنگی دارد موضوع پیگیری کیفیت اجرا در گروه‌های هدف و نظارت بر آنهاست که باید برطرف و اصلاح شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان بیان کرد: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مسایل به صورت تخصصی مطرح شده و راهبرد و مصوبات این سند باید به صورت پایش شده عملیاتی شود.
منبع: ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7